CAD-teknik

Jag har värsta lektionen. CAD-teknik. Har en mycket speciellt lärare, Fari, han är rolig. Alla säger att det ska vara sjuukt tråkigt med CAD-teknik, men hell noo! Det är faktiskt kul!.. Okay, min första lektion.. Vi har inte gjort ett skit, för att vårat program har inte kommit igång. Något fel med något lösenord och Far tycker att vi ska vbänta i typ 20 min på att det ska komma. OKAY!.. Så länge vi får göra vad vi vill på våra datorer så gnäller jag inte. Det är väldigt trevligt. Är med Milla också, det är faktiskt ännu bättre, och Binie. I like. Känns som om det kan bli riktigt kul med CAD-teknik. Tror jag kommer gilla det, med tanke på att jag gillar det här med arkitektur. Vi ska få deisgna en egen lägenhet! Supernice, min ska bli ascool med tuffa möbler och allt. Min drömlägenhet!

Uhm.. Nu ringer han efter lösenordet. Kanske måste sluta skriva, höhö. Kan säga att jag kommer fortsätta hemma om någon blir besviken. Ska träffa Jamal i helgen och Milla och jag ska baka äppelpaj. Ska bli supergott och superkul. Längtar till helgen. Hoppas inte päronen har kommit på något som dom ska göra också.. Huuh.. Orkar inte spendera tid med dem mer, morsan bara gnäller på brorsan, faktiskt. Han tycker att hon är jobbig, och jag förstår det. Är hellre hemma hos Jamal och hans familj.. Även om dom övergöder mig. Det är sjukt sorgligt, men jag har börjat träna (ytterst lite) så det ska nog gå bra, hoppas jag! Ska ut och jogga med morsan på fredag. Heja heja!..

Aha, aha.. Hem ljuva hem. Inte. Ibland längtar jag att flytta hemifrån så jag får ta hand om mina egna grejer, städa på mitt egna vis och bestämma när jag vill göra saker.  Dock har jag samtidigt den där ångesten över att bli stor och vuxen, som så många andra har. Vet inte vad jag ska göra när jag blir stor, vet inte vart jag ska bo eller vad jag vill göra med mitt liv. Det kommer bli svårt sen när jag går ut. Jag undrar om jag ens då kommer veta vad jag verkligen vill göra.. Många frågar ju och jag svarar oftast arkitekt, eftersom det är ett mål jag vill sträva lite efter. Men samtidigt så vill jag jobba med fotografi. Så jag är lite splittrad faktiskt. Men på något vis känner jag mig inte ensam, många verkar ha samma problem som jag.. Men jag är säker på att det löser sig för en dag så kommer man vilja sitta på en säker plats i livet.. Stabilisera sig liksom. Så det kommer att komma. Om inte nu så kommer det sen.

Saknar sommarlovet lite.. Även om jag jobbade hela sommaren så hade jag det så otroligt mysigt och roligt. Funderar på att höra av mig till Lisa. Den lilla hoppetossan som gör mig så glad! Snart fyller hon år också och det är viktigt att man skaffar sig en trevlig present till henne. Hoppas jag kan hitta något fint.. Fick ju lönen igår så det ska nog gå bra. Sen ska vi ut och fira henne på krogen! Någon gång efter den 5:e september..  Har inte varit på krogen än, haha.. Har inte känt mig dragen dit.. Får se hur det blir. Så länge jag har schyssta polare med mig så ska det nog gå bra.

Värda bloggar;
http://camillapuckoreinholdsson.blogg.se/ - Min kära Millas blogg. Värd att läsa, iaf för mig. Sen om man inte tycker hennes skrivande är intressant så kan man ju gå och dö. Uhm.. Ja.
http://seike.blogg.se/ - Louie's blogg. Alltid värd att kolla. Gillaren verkligen. Han kan skriva ner en del starka tankeställare. Mycket värt att läsa.
http://sciuto.blogg.se/ - Binies blogg. Ska börja kolla den också, hon kanske skriver något sjukt roligt, höhö. Mycket bra citat och sånt.
http://lisaslilla.blogg.se/ - Arbetskamtraten då. Måste ju ha koll på folk asso.  Hon skriver mycket roliga saker, saker som jag ofta glömmer faktiskt att skriva ner. Så vill ni veta hur min dag (om jag hängt med Lisa) sett ut så får ni kompletera hos henne.

CHECK IT OUT!
 
Vadå, jag tycker om kor. ;_;
Jag saknar 4H lite i smyg faktiskt.. Humle (kalven) var så sjukt söt..

Kommentarer:

1 Lisa:

Nusse, jag saknar dig... Och Jamals familj xD

Kommentera här: