Pretzeltown

Cheeze, känner mig som en liten.. marshmallow ungefär. Nej men jag vet inte. Känner mig lite seg och lite trött liksom. Kan ju bero på att man sovit halva dagen och inte gjort så mycket annat. Kanske ska gå med morsan på en promenad sen? Hm, låter som en trevlig idé, vädret är ju faktiskt väldigt fint. Inte sådär pissigt som det varit i veckan. Det är skönt, dock har jag inte tagit del av vädret, men jag hoppas att det håller i sig i veckan. Saknar solen väldigt mycket faktiskt, den gör mig väldigt pigg och glad.

I fredags så skulle vi flyga dom där jävla drakarna som vi byggde i torsdags.. Ja, så man pallrade sig iväg till stationen lite tidigare eftersom man skulle träffa Milla där, som varit hos sjukgymnasten och behövde något i magen; dvs frukost. Så vi gick in på cafeét där på södertälje station och Milla köpte sig en frukost.. Vi såg att fler hade samlats tidigt så jag sprang ut för att hälsa. Fick med mig Hevin tillbaka (som varit i Turkiet!) och vi satt och snackade litet.. Sen var det dags att åka. Vi alla (som var där) var lite skeptiska till om det verkligen skulle bli en drakflygning.. Med tanke på att det låg regn i luften. Men vi åkte iallafall den långa vägen till Gärdet, utan att det regnade, och när vi kom från så märkte vi att det var vindstilla. Hur fan kan det vara vindstilla på Gärdet? Där det alltid blåser om fan? Sjukt.. Aja, vi gick öer hela plejset till andra sidan för att ta våra drakar, ta lite kort och sedan.. Känna hur det började regna. Men jag och Siri i min grupp började iallafall med att försöka få upp vår drake (som liknade en fenixfågel) i luften.. Och vi lyckades! Den svävade lite där i luften några skunder innan den.. Kraschade. Det sämsta var att vår svans på draken var gjord av silkespapper, vilket gjorde att det gick sönder, så vi fick tejpa på en massa plastsnören. Grattis. I vilket fall som helst så började det ösa ner och vi var tvugna att ta skydd under tak eller paraply. Lärarna hade (såklart) räknat med fint väder så de hade tänkt att vi skulle äta ute på gärdet. Men se på fan, det regnade så de fick leta efter en inomhusplats.. På sjöhistoriska museét. Så vi gick dit, eftersom det bara var ett "stenkast" från stället vi stod på. Mina skor var genomblöta och man var ju inte å bra humör.. När vi kom fram så fick vi inte heller mat på en gång utan fick vänta på att lärarna skulle lägga upp eftersom de inte visste om det räckte. Hallå, halva trean var fan borta!.. Snacka om att behandla oss som småungar. Det blev ju massa mat över iallafall.. Ja, sen var vi trötta så vi bestämde oss för att dra hem.. Men det var fullt med folk borta vid tekniska museet så vi treor (eller större delen av de som var där) gick en bit för att ta en annan buss och åka hem. Det slutade med att jag, Hannis, Milla och Anna var de som faktiskt åkte hem. Resten stannade i Stockholm. Hade inte pallat det, så jag åkte hem och chillade istället. Superskönt.

Igår så gick jag upp relativt tidigt eftersom morsan hade föreslagit att vi skulle åka och handla skor och lite sånt. Så vi drog iväg vid kanske elva och checkade in lite skor. Morsan hittade ett par gympadojjor till träningen och jag köpte ett par skor som jag kan gå omkring i utan att de blir dyngsura, woho! Asnice. Ja, sen åkte vi och handlade mat.. Samt att vi fyllde på pappas bensindunk, för han skulle klippa gräset. Sen åkte vi förbi Brunnsängs IP där Jamal skulle spela. Då var klockan typ kvart över 12 och hans match började 12:30.. Såg när han fångade bollen, haha. Bad morsan att kolla efter nummer 20. "Men jag kör ju bil! Jag kan inte kolla då ju!"Haha, såg honom iallafall.. Sen kom jag hem och chillade tills brorsan kom hem typ... Under tiden som jag chillat så hade jag haft kontakt med min lilla nörd (Jamal) och vi bestämde att vi skulle ses nere på stan för att gå på Pretzeltown festivalen. Jag fick med mig brorsan och vi tågade iväg till Kusin vid typ 20:00.. Han skulle duscha så vi fick se på anime (Furikuriii).. Uhm.. Och bekanta oss med hans katt, som ingen sagt att han har haft i typ ett år. Fett besviken jag blev för att jag inte fått veta det!.. Tack liksom.. Aja, sen drog vi ner på stan.. Gick visserligen till Ellbe för att Kusin ville ha glass, sen åkte vi. Väl nere där så sprang Kusin runt och hälsade å folk medan jag letade efter Jamal och brorsan var allmänt.. Lost. Haha.. Uhm.. Till slut fann vi Tg och C:O. Hans flickvän och en kompis vid namn Simon, hm? .. Ingen visste var Jamal var, det sög. Sen träffade vi Mickis! Som jag inte sett på en evighet. Det var mysigt. SEN fick jag kontakt med Jamal och fann honom, lycka!.. Efter det så lyssnade vi på ett band vars låtar lät som en enda lång låt.. Shit, en timmes lång låt? Näää... Aja.. Sen skulle vi dra därifrån. Kände mig lite ensam, haha.. Var bara med killar. Dock var alla trevliga som fan så.. Uhm.. Vi kom till Maren och Filip och Jimmie (?) ville dra med Jamal in på krogen. Eftersom Jamal är en mycket snäll människa så kunde han inte säga nej. Efter deras "2 minuter!" på krogen så kom dom ut och vi drog till KebabHouse. Där käkade typ alla förutom.. Jag och Jimmie.. Sen var det hemväg alltså.. Fast alla ville hem til lDennis och "efterfesta", lol.. De försökte få med sig Jamal, men jag vann den här gången, Ha! Så vi åkte hem och sov, det var sååå skönt.

Idag så gick vi upp vid typ 12.. Eller något.. Det var riktigt mysigt.. Sen åt vi frukost och det var ingen hemma. Det var en udda känsla i deras hus. Men hans småbrorsor var på fotbollsmatch och kom hem vid typ två. Dom hade vunnitmed 8-0! Duktiga små pojkar alltså. Uhmm.. Sen var det chill. Jamal spelade (därav är han min nörd) och jag pratade med hans mamma som är helt underbar. Sen fick vi mat och jag åt tills jag typ inte kunde stå upp eller något. Efter det kom morsan och hämtade mig, skönt att jag slapp gå, höhö. Hade nog inte orkat då.. Men men.. Nu är det väl chill som gäller. Kanske en promenad som sagt.

LALA TIME TO LEAVE ~ !
Vadå fett peppade? Bandet vi lyssnade på. Också fett peppade!
Stellan & Edvin.           Pretzeltown.                    Emma &vän.
Some kind fo nerdiness.
Ze geek

Kommentarer:

1 ellinor:

kul bild på stellan x)

Kommentera här: