Två filmkvällar på raken - mys!

Aw, äntligen är det efterlängtade Jullovet här. Det får skrivas med ett stort J, för det är ju nästan lite härligt för en som går i skolan. Och denna gång slutade man inte två dagar innan själva julafton så att man inte hinner få någon julkänsla alls.. Utan denna gång slutade man hela 4 dagar innan! Nästan en hel skolvecka liksom. Underbart. Sen har man ju ledigt i 3½ veckor också, är inte det helt fantastiskt? Ibland tycker man nästan om att skolan "sparar" på alla studiedagar och lägger dom på loven så man ska få sova och mysa lite extra.
För mysa det gör man ju, speciellt på Jullovet. Vi har alltid den där traditionen att vi ska göra så mycket mat vi bara kan (helst så att det räcker ett halvår sen) själva och sedan äta det själva. För det var evigheter sedan vi firade med mina småkusiner. Det är lite trist må jag säga, jag skulle gärna vilja ha hela släkten samlad när det är jul. Men morsan är lite fast i det där att vi aldrig blir inbjudna till någon eller så.. Men i år ska vi iallafall till min morföräldrar! Och imorgon kommer dom hit för en annan tradition; Leverpastej. Det har dom gjort i säkert 25 år och morsan har bestämt att vi minsann ska föra det vidare. Så dom senaste.. Kanske 5 åren så har vi bjudit dem över hit och låtit dom göra den här tillsammans med oss.
Inte för att det är mysigt med att göra själv leverpastejen, men just det där att vi gör något tillsammans inför jul och alla bara myser över att få vara med varandra gör mig så otroligt glad. Och den här gången ska Jamal vara med. Stackarn ska få träffa min morföräldrar.. Som det visserligen inte är något fel på! Men som är lite speciella. Dom som har träffat dom vet nog. Men jag tror han överlever..
Sen efter det så kommer ju äntligen julafton! Då jag jobbar (från 07.00 - 14.00) lite, men det gör inte så mycket. Jag tjänar ju på det iallafall och alla säger att det är otroligt mysigt att jobba då. Så det ska bli kul.

Well, jag kanske ska berätta om min rubrik. För det finns ju en mening med den också.
I fredags kom min gamla klasskompis Maria (som jag har saknat otroligt mycket!) och hennes pojkvän Alfred över. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle ha filmkväll. Och med "vi" menar jag såklart Maria och jag. Både Jamal (som kom lite halvsent) och Alfred visste inte så mycket mer än det. Men det var otroligt mysigt! Och även om vi bara såg på en film (True Romance) så var det jättekul ändå. Maria har jag ju inte sett sen jag gick i tvåan eller något så det var ju en evighetsen. Och grabbarna kom överens så allt liksom.. Bara funkade.
Jamal sov här sen, åkte hem ganska tidigt på lördagen och då hörde Lisa av sig. Hon och jag hade bestämt oss för att hitta på något, eftersom hon hade blivit utslängd från hemmet pga att hennes päron skulle ha glöggkväll. Så vi gick (observera; GICK) till burnnsängs centrum, hyrde film och gick sedan hem till mig för att glo på två filmer; Zoolander & nyaste Bring it on. Haha, det var kul må jag säga, även om vi båda var otroligt döda egentligen.
Idag, när vi vaknade vi tio så var vi zombie's tills dess att vi fått frukost i oss och klätt på oss. Sedan drog vi ned på stan för att jag käner mig lite tvungen att skaffa mig något till julafton. Så vi sprang omkring där, letade i varenda, fucking affär (skojar inte) men fann ingenting. Så när vi gick ifrån Vero Moda så suckade vi och tänkte igenom alla affärer vi varit i. Fanns det inga fler? Vi tänkte litet och plötsligt sa det klick! Indiska! Så vi gick dit och letade.. Det kändes hopplöst ett tag. Lisa hittade en svart/röd halterneck och jag var lite "njaaa.." innan jag hittade en annan söt klänning. Bestämde mig för att prova båda.. På med halternecken först och insåg att halterneck inte är min grej, den var liksom för stor (även om det var small!) så den åkte av. På med den andra klänningen.. Som satt perfekt! Och söt var den också, så den införskaffade man minsann.. Tillsammans med ett par knästrumpor - min lilla fetish. Skönt det iallafall.

Firade min sista julavslutning med klassen i fredags också. Lite tråkigt.. För hälften av klassen var inte ens där. Det var lite dumt av dom tycker jag, men alla kanske inte tänkte som jag. Men vi såg iallafall på ett uppträdande av teater, dans och musikeleverna i Aulan innan vi drog till vårat hemklassrum och fick glögg (med en liten skvätt alkohol i.), pepparkakor, choklad, mandariner (Som smakade bajs, tyvärr) och ett tal av Karin som var ovanligt kort.

Nej, nu får det vara nog, kommer inte på något mer att skriva..

SOO LOONG!

Maria & Alfred Malen <3
Japp, lite bilder från första filmkvällen.
Dom är egentligen riktigt stora, därav den dåliga kvaliten när ni trycker på dem. 

Kommentarer:

1 Maaaaria:

ahhaa xD Snyggaste bilderna :):)



Får ha fler filmkvällar. Har ju saknat dig hur mkt som helst!!! <33

Kommentera här: