Nanana Totoro, Totoroo..

Jag satt och såg på "Min granne Totoro" idag. Visserligen på svenska, men den gick på TV så man ska inte klaga. Söt liten film det där. Det är verkligen en fantasi värld som Hayao Miyazaki kan få till, inte bara i just den filmen utan i sina andra filmer också har jag märkt. Det är nog därför dom är så uppskattade, för man åker iväg en stund, på ett litet äventyr in i en annan värld, med andra varelser och för en liten stund så kan man bara koppla av och fantisera, mysa och njuta av dom små söta sakerna som kryper omkring i TV-rutan. Jag tror att många känner så.. Och det gäller ju inte bara just den filmen, utan de flesta av hans filmer (jag har då inte sett alla). Tänk sån otrolig fantasi han måste ha! Blir lite avundsjuk nästan.. Vill också kunna komma på mitt egna fantasi land, med små lurviga fantasidjur. För vem vill inte krama om Totoro och hans små följeslagare?

Jag var sjuk idag. Kan inte fatta det, varför drabbas alltid jag? Jag som tyckte att jag hade klätt på mig så otroligt bra när jag gick ut, men sen igår, när jag kom hem så var jag så otroligt trött. Jag sjönk ner i soffan och bara kröp in under filten för att sedan.. Ja, nästan somna. Jag pratade med Jamal lite i telefon och jag blev så irriterad på mig själv att jag inte var närvarande i samtalet att det blev fel när jag skulle säga saker. Vissa saker kom ut lite fel och jag blev ännu surare på mig själv. Jag måste sluta med sånt där. Jag vill inte hamna i någon fel sinnesstämmning, jag älskar ju honom! Känns så sjukt men ibland känner jag verkligen att han är min pusselbit.. Tror nästan att det skrämmer mig till och från, men ärligt; hur många gånger känner man så? Jag har nog aldrig känt så tror jag. Inte på riktigt, för jag vet att han finns där för mig. Det är precis vad jag behöver. Jag mår så bra med honom.. Tack.

Om en och en halv vecka är det hundmässan "Stora Stockholm" (6-7 dec.) i Älvsjömässans hallar.  Snacka om att både jag och mamma ser fram emot det. Vi har varit där två år i rad (eller kanske tre?) och det har alltid bara varit hon och jag, men den här gången ska jag fiska med mig Lisa och kanske Hannis, samt att mamma ska ta med sig Kerstin. Då blir ju allt minst dubbelt så roligt!
Bara att vara där och gå omkring bland alla hundar, se lite hundutställningar, känna doften av hundgodis (som inte alltid luktar så gott), köpta lite leksaker, en fäll och andra grejer är bara så mysigt. Lite jobbigt med alla människor kanske, men på något vis klarar jag mig alltid utan att bli stressad som en tok, kanske för att det är så stort där, vilket gör att folket sprider ut sig över tre hallar, som är väldigt stora, och därför känns det som mindre. Dessutom är det typ "drop in" så det är inte alltid mycket folk där. Vi brukar ofta hänga på låset och vara där vid elva och åka hem vid kanske fyra. Det är länge, men värt det! Hoppas verkligen det blir lika kul den här gången.

Jag satt och funderade litet i mina sjukhallucinationer (skämt åsido) och kom fram till att folk ofta söker sig till mig när dom har problem att prata om. Kanske inte alla, men många. Ibland vet jag inte vad jag ska säga, ibland vet jag vad jag ska säga. ibland vet jag inte vad jag ska göra med informationen och ibland vet jag. Ofta gör det att jag hamnar mittemellan människor som vill säga något till varandra, men som inte vet om de ska göra det eller något sånt. Och ibland blir jag lite annoyed över det kanske.. Men samtidigt så tycker jag det är intressant på något underligt vis. Jag har märkt hur intressant jag tycker att det är att studera människor och deras beteende.. För att sedan försöka lista ut lite hur dom tänker. Jag kanske ska bli psykolog?
Apropå det där med framtidsyrke så funderar jag starkt på att åka bort och plugga utomlands. Min mammas kusin jobbar på ett college i Kanada, Vanopuver, så jag kanske skulle kolla in det? Det verkar faktiskt inte helt fel om jag ska vara ärlig.. Men vi får se, ska ta mitt sabbatsår först. Sen får vi se.

Nej, nu ska jag försöka hitta på något vettigt.. Tror jag..

Jag och världens bästa gnu. (:
<3

Kommentarer:

1 Milla:

åååh fina vi :D <33

Kommentera här: