Datorkunskap.

Japp.. Så satt man här igen framför datorn och.. Leker i Indesign. Hur trist som helst, men ja. Vi ska ju göra värsta sidan i InDesign om en Nutida konstnär. Jag skriver om Jeff Koons. Han är ganska rolig faktiskt, gör saker otroligt stora och i andra material än dom faktiskt egentligen kanske är från början. Han har bland annat gjort en gummibåt i brons. Fatta hur chockad man skulle bli om man faktiskt kände på den där gummibåten (som ofta är mjuk i verkligheten) och känner hur hård den är? För den ser ju precis ut som en gummibåt! En sån där som man paddlade i med en kompis (eller ett syskon) på sommaren.. Så långt ut man tordes innan föräldrarna ropade att man skulle vända tillbaka.. Eller att det kom in vatten och sand pga fötterna. Helskumt.. Men intressant att läsa om, dessutom har folk en uppfattning om att hans stil är "kitschig".. Alltså dålig smak. Men det är så han vill att det ska vara tydligen och han älskar sin konst. Det ska man ju iallafall göra; Älska sin konst

 

Igår tränade jag och Lisa. Vi tränade för Sandra, på ett medelpass. Det var sjukt jobbigt, men ett väldigt skönt pass. Ett sånt där som man blev lagom trött av och kände sig duktig av. Sen när passet var slut (och jag och Lisa var stolta och svettiga) så plockade vi ihop våra grejer. Jag kollade på min mobil och såg då att jag fått ett sms av min älskling! Han hade skrivit ett sånt där gulligt sms som gjorde mig riktigt glad.. Efter en ganska mysko dag så somnade jag iallafall lycklig. Är så otroligt lycklig med min prins att jag dör snart alltså.
Vi ska träna idag också och min morfar fyller år men jag hinner inte förbi dom (högst en halvtimma skulle jag hinna vara där) innan träningen.. Så det blir ju inge kul.. Så jag sa att jag kan gå till dom på sportlovet då jag har tid.. Och kanske släpa med mig Jamal också. Dom gillar ju honom, så varför inte. Dessutom har dom alltid kakor och bullar hemma.. Så han kommer inte kunna säga nej. Nä, jag ska inte tvinga honom..

Nästa vecka är det sportlov också. Så hima skönt och jag har inget planerat förutom att träna, hälsa på M&M, plugga och vara på filmkväll hos Hevin på fredagen. Kan det bli bättre? Ska väl umgås med min lilla smurf också.. Sen är jag på smått städhumör, så jag lär väl städa lite kan jag väl tro.. Får se hur det blir med den saken.. Men spikat är det iallafall att jag ska träna! Börjar liksom bli mer och mer sugen på att gå till träningen nu för tiden. Det börjar liksom lossna nu.. Nu är det inte motigt att gå dit. Det är skönt att känna så. Dessutom känner jag mig mer studdsig och hoppig, samt är det lättare att gå uppför backar. Nice nice. Jag säger hallelulja till träning!

Taito gäspar. (:

Dags att leka i InDesign på riktigt.
// Sakito

Kommentera här: