Ännu ett träningspass.

Uh, igår var man och tränade igen då. Bas denna gången, och tillsammans med min träningskompis Lisa samt min faster.. Som faktiskt höll passet! Det var riktigt skoj, speciellt när hon tappade bort sig litet.. Inte litet egentligen, utan hon trodde att det var en helt annan låt, därför sa hon;
"Och så ska vi ner på golvet och jobba! Dags att göra lite armhävningar."
Så alla börjar sätta sig ner och precis när vi kanske gjort 2 stycken armhävningar, som för övrigt var åt "fel håll", så hör min stackars faster att det är fel låt och börjar genast skratta.
"Nämen! Det är ju fel låt. Nu ska vi ju stretcha!"
Så alla skuttar upp igen medan min faster ursäktar sig och skrattade vidare. Det var lite roligt, men jag ska inte trycka ner henne för det, vet tt det är svårt att minnas steg ibland, har ju själv varit dansare en gång i tiden.
Men men, det var ett skönt pass, lagom på en måndag då man alltid har en sån konstig tiduppfattning (trodde jag bara hde en halvtimma på mig att fixa iordning innan jag skulle dra iväg till träningen, men hade tydligen 1½ timme..) och är lite småtrött efter helgen. Och efteråt så gick jag och Lisa hem, det var supermysigt. Vi pratade, som vanligt, om allt mellan himmel och jord. Jag och min lilla Lisa.

Lisa, min partypingla!


Dagen idag har varit väldigt seg. Jag förstår inte riktigt varför, men seg har den iallafall varit.. Kanske för att vi hade världens håltimma mellan religionen och matten, samt att svenskan går så segt nu för att jag och Milla är i stort sett klara med det vi gör.. Språksociologi är intressant, men samtidigt är det inget som direkt tar tid. Och dessutom läste vår lärare igenom det vi skrivit och berömde oss för det. Så vi har ju allt under kontroll..
I religionen så håller vi på med kristendomen.. Idag fortsatte vår lärare med "stamträdet" som han började rita på tavlan igår. Han ville visa oss att Islam, Kristendomen och Judendomen har samma "stam". Och så berättade han en massa historier (om Moses, Abraham osv) som man hört förut. Han gillar nämligen att dra ut på tiden.

När jag kom hem så kände jag mig lite stressad, underligt nog. Mamma hade sagt imorse att jag var den som fick ta ut hundarna, för att hon skulle jobba från 8-21 idag. Så det betydde att jag inte skulle kunna göra så mycket annat än att gå på en lång promenad - trodde jag. Men det visade sig att min underbara pappa kom hem vid halv fyra och när jag beklagade mig hos honom att jag inte trodde att jag skulle hinna med att hämta ut min bok (del 2 av serien Twilight, New Moon av Stephenie Meyer) den här veckan pga mamma jobbar så mycket sena kvällar så slänge han ur sig;
"Men jag kan ju köra dig dit med bilen?"
Är inte min pappa underbar?
Jag föreslog att jag skulle ta med mig hundarna också, så vi slog två flugor i en smäll. Så.. Så fick det bli. Vi hoppade in i bilen (efter lite mackor och tv-tittande) och åkte till brunnsäng där jag snabbt och lätt hämtade ut min bok innan jag lämnade den i bilen, tog hundarna och gick hem efter att ha vinkat av pappa.
Det var rätt så skönt att gå hem.. Har mer och mer börjat tycka om att gå, för det får mig att rensa mitt huvud lite. Dock hade jag hundarna, som inte kunde uppföra sig pga att vi var mitt i brunnsäng, där det luktar som mest..

Mina pussgurkor.   <- Taito . Loia ->

Planer för helgen då?
Jag känner mig på något vis lite fullspäckad, haha.. På fredag ska jag möjligtvis träffa min underbara lilla Joy. Henne har jag saknat sen jag träffade henne sist - i somras typ. Så det måste bli av helt enkelt.
På lördag ska jag tydligen ut med några tjejkompisar i klassen på O'learys. Något jag ser fram emot, även om jg inte lär dricka direkt.. Känner inte att jag vill slösa mycket pengar nu med tanke på att vi ska åka bort i sommar och så, ska bli riktigt snål, nästan äckligt snål! Så.. Inget drickande, men sjukt kul ska vi nog ha!
På söndag ska jag och Lisa träna igen, men inte förrän klockan 18.00.. Men jag lär nog sova rätt så länge på söndagsmorgonen.. Om jag känner mig själv rätt.
Det känns som en tjejhelg.. Så jag måste klämma in Jamal där någonstans för att få in lite grabbighet, haha. Plus att jag saknar honom och hans familj. Desstuom måste jag prata med Karim.. Han ska få vara med i mitt projektarbete, hehe.

Girlfriends! 


Ända sen igår förmiddag (tror jag det var) så har jag funderat lite på en sak..
Dom här tysta typerna som finns överallt.. Speciellt i skolan. Ni vet dom där som drar sig undan, håller sig intill en vägg och inte säger speciellt mycket.. Men som kn kläcka ur sig en och anan mening i något luddigt uttal.. Kan man se dom som om dom blir mobbade? Jag menar.. Om andra tar kontakt med dem, men dom inte tar emot kontakten, är dom då mobbade ändå? Och om man nu tar kontakt med en sån människa, och denne svarar väldigt lätt, men inte mer än så.. Vad ska man göra då?
Har tänkt på det där länge, hur kontaktar man en tyst person? En blyg person? Jag har så svårt för det där. Många påstår att jag är väldigt utåt, glad och pratvänlig, men det där är nog det svåraste och jobbigaste jag vet. Jag trivs bättre med människor som pratar på, babblar och garvar mycket. För då kan jag "blomstra" lite med dom för stunden och visa vem jag är, dessutom trivs jag bättre i babbel än pinsam tystnad.

Nej, nu ska jag sluta tänka och plugga japanska.
// Sakito
My baby

Kommentera här: