Drejning

Oh, idag drejade vi i skolan och det var verkligen superkul!
Vår lärare (som var "inhyrd", haha) hette Lena och hade drejat i 7 år. Tydligen hade hon varit keramiker men sagt upp sig och sedan åkt till Sydafrika. Konstigt.. Men men, hon berättade väldigt mycket om hur man skulle göra och visade oss hur det såg ut. Det var otroligt roligt att få se hur skålen "växte" mellan hennes händer och sedan "krympte" igen! Det såg väldigt lätt ut, men när man själv skulle sätta sig och göra det så visade det sig att man behövde ta i liite mer än man trott från början. Det såg ju ut som att hon inte tagit i alls!
Men kul var det och jag fick till två.. Öh.. Skålar? Iallafall såg den ena ut som en skål, medan den andra såg ut som en skål-vas.. Som var sne. Dock hade jag fått till centreringen, så den var inte sne i botten, bara där uppe i kanterna. Lite trist, men det ska nog gå bättre nästa gång!

Mina  Mina andra, lite mindre fina skål. Hannis fick verkligen till tekniken och tyckte det var superkul!

I helgen ska man då ut och tydligen är det "förfest" hos Linda. Woop woop.
Jag och Hevin lovade att vi skulle köpa någon pärondrink (minns inte namnet på den) som Hevin smakat i Bulgarien (eller vart det nu var) som tydligen var supergod och smakade väldigt mycket päron! Så lite dricka blir det tydligen, men inte allt för mycket för min del. Är inte så förtjust i att dricka om jag ska vara ärlig.

Imorgon så får vi våra biljetter till studentfesten. Vet inte hur många jag ska sälja, men tydligen runt 4-6 stycken. Har jag så många kompisar som är över 18? Haha, jag undrar alltså.. Pappa föreslog att jag ska bjuda min kusin och brorsan.. Antar att jag kan gå med på det.
Imorgon ska även jag och Lisa träna igen, så det lär inte bli något skrivande här då. Men det blir iallafall ett till steg i rätt riktning mot en mer vältränad Johanna, haha! Jag hoppas det här kommer visa resultat.. Grejen var ju bara den att jag åt väldigt mycket idag till lunch, men det verkade inte som att maten ville mätta mig? Fattar inte.. Tryckte i mig massa fisk och potatis SAMT pannkakor! Brukar aldrig äta så mycket.. Men nu börjar jag känna av det faktiskt.. Efter middagen, ha.

Blir jag tjock eller vältränad? Det återstår att se..

Vaknade inatt också av att min mage vred ut och in på sig, ungefär. Hade SJUKT ont.. Nästan så jag ville spy. Tänkte att jag har ju "den" tiden i månaden då det brukar hända att man har ont som tjej.. Men jag har aldrig haft så ont. Blev nästan rädd faktiskt, men jag kunde knappt röra mig så jag kunde inte gå upp och ta två alvedon.. Fick istället ligga helt still i en halvtimme och hoppas på att det skulle gå över. Det vill jag inte vara med om igen..

Nej, nu ska jag snart se Top Model 11!
// Sakito

Kommentera här: