19 år.

Jahapp, och så blev man då nitton.
Kan ju lugnt erkänna att den här födelsedagen har varit sjukt mycket bättre än den förra, som jag inte ens tänker gå in på detalj om. Jag har helt enkelt förträngt den, så ni kommer aldrig få veta vad som hände den dagen.
Men nu är nu och jag tänkte att folk kanske vill veta lite vad jag gjorde idag, på min 19-årsdag? Det började med att jag vaknade av att mamma var uppe och stökade i köket. Var inte ens medveten om vad det var för dag.. Knappt kan man säga. Visste att något skulle hända, men jag somnade om och vaknade vid 8-9 eller så av att ett SMS kom.. Sen kom ett till och det störde mig lite, men jag är glad över alla som skickar grattis till mig, det är mysigt!
Jag upptäckte vid den tiden att min bror var uppe och jag hoppades lite på att han skulle jobba så jag fick vara ensam.. Men det skulle han tydligen inte.. För han var lite för långsam för det ute i köket. Istället så gick jag upp, eftersom jag inte kunde somna om, hur mycket jag än försökte fram till klockan 9. På köksbordet låg tre paket, lite fint inslagna, på min plats.. Så jag bestämde mig öfr att göra det vanliga; sätta på tevatten, gå på toa, fixa min frukost och sätta mig framför TV:n.. För att öppna mina presenter! Jag började med den mellerasta, som innehöll ett träningslinne. Morsan har tydligen lagt märke till hur bra jag mår med träningen. I det minsta låg det en sportBH och i det största låg ett par mjukisbyxor. Helt underbart! Har länge tänkt på att jag ska köpa nya, men nu fick jag ett par och dom sitter perfekt! Tack familjen.
Efter det så småglodde jag på TV lite, fram tills ungefär 10.00-10.30. Sen bestämde jag mig för att det var på tok för fint väder för att sitta inne hela dagen, även om jag hade projektarbete att göra, så jag valde att gå ut och gå med vovvarna. Jag tänkte att jag skulle testa på att gå den där välkända "rundan" efter alla dessa år.. Så det gjorde jag och vet ni vad? Jag kom bara "vilse" en enda gång! Trodde jag skulle förvirra mig i skogen en massa gånger, men sen kom jag på att rundan består av bara grusvägar.. Jag kom hem runt 12.30 och släppte ut hundarna i hundgården (där dom är än, för dom är så skitiga) innan jag gick in och lagade mig en trevlig lunch; smoothie och specialmackor. Heh.. Supergott! Sen dog jag lite framför TV:n innan jag satte igång lite med mitt projektarbete. Det blir riktigt bra och jag är nöjd, behöver bara lite bilder på människor.. Så jag ska tvinga Jamal att vara modell för mig.

På lördag kommer mina släktingar på besök, samma dag har Hevin tårtkalas. Får se hur mycket tårta jag orkar med, samt hur mycket människor. Jamal kommer också på lördag, den åker han på fallskärmsjägartest på måndag. Hoppas det går bra.. vet att han kan bara han vill, han har en vilja av stål. Så vi får se hur det går. Sedan på onsdag är det IT-gymnasiets studentfest. Woho, jag kommer så sova hemma hos Jamal och skita i skolan dagen efter. Har ändå inget viktigt för mig den dagen i skolan. Men men.. Inte långt kvar till våran heller.. Hm..

Yadda, yadda.. Nu ska jag väl försöka få igång det där med våffelsmet och allt sånt. Det är ju tradition att käka våfflor på min födelsedag eftersom det är våffeldagen. Trevligt, säger inte precis nej, eftersom det inte är något man äter varje dag. Imorgon ska jag förbi skolan och jobba på mitt fördjupningsarbete, i hopp om att det är lite folk där. Heh.. Sen på fredag har vi redovisning och min fördjupningsarbetesblogg skall visas.. Adress till den och mitt projektarbete finns bland mina länkar till höger här. Kolla in dem vetja!

Grattis-SMS från folk den 25/3.

Grattis på födelsedagen stora flickan. <3
Hoppas du får en bra dag och viktigast av allt -> att du inte blir så vuxen så du glömmer att vara barn och ha roligt som ett barn. :)
Puss och kram på dig. :D
- Kusin Erik.

Grattis på födelsedagen! ;) :D haha, jag kom ihåg! (a)
- Kusin Ellinor.

GRATTIIIIS ^____^
HOPPAS DU HAR EN JÄVLA BRA DAG! Mvh robin och hevin. :)
- Robin & Hevin.

Grattis på födelsedagen. Kram. Farmor.
- Farmor.

Grattis på födelsedagen! :D:D Woho. :D
Jag och Hevin älskar dig och hoppas att din dag blir fantastisk. <3
- Hannis.

Grattis grattis. :D
- Milla.

Grattis!! Vad är det för dag? Är det en vanlig dag? Nä det e ingen vanlig dag för det är Jojos födelsedag! HURRA!
- Maria.

Grattis :D hoppas du får en voffla idag.
- Anna.

Grattis på födelsedagen önskar Gun.
- Faster Gun.

GRATTIS! :) glömde moblien hemma så ja kunde inte gratta dig förrän nu. ^^ jag hoppas iallafall att du får en jättebra dag. :) tusen krama från hevin. <3
- Hevin.


Nej, jag har saker att göra!
// Sakito

Kommentarer:

1 Maria:

Ah tänkte precis skriva något ovettigt som vanligt, sedan läste jag sista meningen "Nej, jag har saker att göra! och jag instämmer fullständigt. Sova.



Kram och grattis igen :D

Kommentera här: