Magasin 3

Idag så åkte vi upp till Stockholm för att gå på en utställning med Santiago Sierra. En spansk konstnär som tydligen vid senare år flyttat till Mexico City. Han håller på med väldigt politiska saker och därför är hans konst också väldigt politisk. En nutida konstnär upp i dagen!
Iallafall så tog jag bussen till staden för att hämta ut pengar, innan jag mötte upp med Robin och Hevin på stationen för at vänta p åSimon, som hade bil och erbjöd sig att skjutsa oss upp. Så vi åkte upp, lämnade pengar till sista måltiden och väntade sedan där en stund (lite i hopp om att vi skulle slippa regnet sen.).. Sen gick vi ner till stationen igen för att ta tåget till Stockholm, möta Ingrid och sedan åka en låååång buss-sträcka till Frihamnen. Under denna busstur så råkade busschauffören köra in i en stillastående bil och nocka av dennes backspegel. Busschaffisen stannade då, gick tillbaka, skrev en lapp och lade backspegeln vid bilen. Notera att bilen stod kvar när vi kom tillbaka, fortfarande med backspegeln av, hehe.
Iallafall så kom vi fram till Magasin 3, där vi hittade en inomhusplats att äta på (då inte Magasin 3 ville ha oss i sin kaféteria) innan vi bgav oss dit. Det roliga med allt det där var ju då att frihamnen är ett industriområde. Det var lite konstigt att hitta en konsthall där ute.. Men det var ok, förutom att Santiago Sierra i sig inte var så intressant faktiskt.
Det intressantaste vi fick se på hela utställningen var av en annan konstnär, som gjort ett ganska konstigt konstverk, som inte går att förklara så bra.. Heh..
Efter det så drog ialafall klassen iväg för att följa med Lollo och köpa teatersmink tills imorgon (drakbåtsrodden) och sedan åka hem. En speciell dag, minst sagt.

Min ilska ligger fortfarande över mig, och det hjälper INTe att jag får höra en massa mer skit om en annan skit. Det är sjukt jobbigt och min jävla klump i magen vägrar att gå bort. Jag har ingen som helst matlust och hatar typ allt och alla.. Det hjälper fan inte att det regnar heller och att skiten i fråga är dum i huvudet nog att inte fatta någonting.

Nej, nu måste jag skriva min projektrapport.
// Sakito

Kommentera här: