Moss-giraff.

Haha, känner mig så otroligt duktig. Jag gjorde klart min parafras idag på Jeff Koons "Puppy" (ni kan söka på Google, orkar inte lägga in bild). Det är en gigantisk blom/gräs/moss hund som sitter på ett torg (han har byggt upp såna lite här och där) och växer glatt. Själv gjorde jag dock en giraff, då jag tycker att giraffer är ganska charmiga och söta. Dessutom är dom lättare att göra i ståltråd och mossa än man kan tro, haha!
Så nu har mina armar/händer/fingrar en massa rivsår/märken över sig, men det gör inget. För jag är stolt över resultatet (som nu står i förrådet på skolan för säkerhetsskull) och drar åt sig vattnet som jag försiktigt hällde över den innan jag gick därifrån. Mamma ska få den sen.

Såhär såg det ut när jag hade lagt mossa i alla  Såhär såg den ut utan huvud och dekoration.  Huvudet kom på och såhär såg den ut utan ögon och  
WORKING PROCESS!

Här hade jag lyckats fixa till ögon, svans och hornen. En väldigt färdig giraff. (: Mycket stolt.
FÄRDIG GIRAFF!

Japp, så var det med det.
Och idag hade musik och bild tvåorna s.k Happening i skolan, vilket alltid resulterar i att dom springer omkring som dårar i roliga utsyrslar. En Happening går ut å att man basically spelar "teater" i hela skolan. Klär ut sig, gör om och kommer på grejer som man ska göra medan skoldagen går på vanligt för alla andra.
Vi hade temat "Woodstock" när vi gjorde våran och dom här hade "Framtiden" tror jag. Det första som man märkte det på var att hela våran inglasate enté var svart och man blev dammsugen och sprayad med vatten = "eximination" typ. Sen kom man in i caféterian, som var helt tom i princip och fick ett armband med ett nummer på. I caféterian spelades även techno/electro musik. "Huvudvärks-musik"..
Sen sprang tvåorna omkring med silverfärg på armarna, flummiga kostymer och silverband/tejp över ögonen. Vet inte riktigt syftet med det.. Men men.. Sen dyrkade dom en stor vit sak och sjöng en massa. Vi treor var inte så involverade och dom lät oss vara, som tur var, eftersom vi är ganska upptagna med andra saker nu.
Men det var inte så pjåkigt, bara lite jobbigt med musiken och lite halvtrist tema. Vårat var bättre, hah!

Random person inne på toaletten.. Vet inte riktigt funktionen men men. Ja, som sagt.. Happening.. Ja, gör inte som han.. Man kan sluta upp såhär!
HAPPENING!

Efter skolan så sprang jag och Hevin ner på stan för att lämna en bok och vi passade på att kolla upp det där med monter på konsthallen. Det blev lite strul, men till slut kom vi därifrån, träffade Hannis och skiljdes sedan vid stationen. Jag åkte hem till Lisa, åt lite, snackade en massa (som jag verkligen behövde) och glodde på Scrubs innan jag drog mig hemåt.
Jag har gått 8140 steg idag, från det att jag satte igång stegräknaren (vid 1) tills ungefär nu. Tänk då om jag satt igång den när jag vaknat? Ska nog göra det igen. Rätt så roligt det där..

// Sakito

Kommentera här: