Stress, stress, åh denna stress!

Ibland undrar jag hur lärare tänker, om dom ens vet vad "kommunikation" är för något, eller om det bara är ett ord som flyter förbi dem utan att de hinner fånga det. För mina lärare verkar ha svårt med det där, komunikation alltså. Idag fick vi veta att vi tydligen skulle packa in i bilarna imorgon, så idag måste vi göra klart vårat projektarbete. Jahaja, jag som inte hade skrivit ut två bilder bara för at skrivaren först inte funkade och sen så fanns det inga papper..
Så jag och Anna blev helt tokiga idag när Karin sa det. Så vi skulle ju få stress-skriva ut bilder efter skolan.. Problemet var ju bara det att.. DET FANNS INGA PAPPER! För dom som dom hade beställt av råkade nämligen inte få för sig att leverera i tid.. Så vi sprang över till FOFI-lärarna och fråga snällt om dom hade det papperet vi behövde.. Och tacka gudarna, dom hade inte exakt det, men liknande!
Så vi test-skrev ut en bild.. Innan Ingrid kom och sa att Anders kunde skriva ut våra bilder på låångt papper, som var samma som det som vi hade från början. Men vad fan, det var ju ingen skillnad? Jag och Anna kollade upp det och nej, det var ingen skillnad. Vi bestämde oss för att skriva ut på de papperena. Allt gick som smort.
När det var klart så skar jag till mina bilder och kom på att Karin ville att jag skulle ha paspartou i mina ramar. Fan.. Fick skära ut ur de paspartuoer som jag hade köpt med ramarna (som gjorde bilderna till A4 i ramen) och fixa. Karin blev nöjd och jag med.. Sen fick jag gå hem vid halv 5 fastän jag skulle sluta 2. Skitkul..

Bestämde mig för att få ut lite känslor genom att jogga (då jag inte hann till träningen idag) och möta mamma vid bussen. Så vid tjugo i 8 så drog jag iväg med Taito hack i häl och joggade bort till hållplatsen. Sen blev det ett känslomässigt samtal med mamma på vägen hem.. Sånt har vi typ aldrig haft förut.. Heh.. Men det kändes bra, för nu vet jag vad som egentligen gör mig såhär, jag är arg. Men inte på alla, utan bara på en person, en händelse. Mer behöver folk inte veta.

Steg idag;
11776!

Nu ska jag se på "Lie to me"
// Sakito

Kommentera här: