If we lived together..

en liten snabb förklaring över hur det ligger till..



Okay, jag lovade ett inlägg om hur jag tror att det kommer bli om jag, Hannis och Hevin flyttar ihop och om de blir gravida samtidigt under tiden. Ovanför ser nig lite hur det ligger till med det där med barn.. Då kör vi igång.
DETTA "IHOP-KOK" SKALL LÄSAS MED EN NYPA SALT!

Jag har prövat på att ha både Hannis och Hevin som vänner när de samtidigt är två craving-galna-hormon-monster ungefär. Man kan säga att jag har levt det livet jag tänker berätta om, men jag har aldrig bott med dem, så detta kan ju faktiskt bli spännande.

För det första; Jag skulle bli rädd om de sa att de hade blivit gravida. Jag skulle stirra på dem med ögon stora som tefat och munnen lika öppen som en fågelholk. Efter det skulle jag nog be till gudarna (och Hannis & Hevin) att det inte är sant.
Hannis skulle glatt förklara att hennes plan om att ha Pim som sperma-donator hade lätt gått igenom och hon skulle få DEN PERFEKTASTE UNGE någonsin. Vilket jag i sin tur skulle garva åt och försöka, på något lustigt vis utan att bli halshuggen, förklara för Hannis att det nog inte ligger till på det viset.. Speciellt om ungen visar sig vara en flicka.
Hevin i sin tur skulle nog stå och vagga fram och tillbaka medan hon klappade på magen och glatt förklara att Jonas var pappan (vilken chock, eller hur? Eller inte.) vilket jag skulle himla med ögonen åt, eftersom det är det mest självklaraste i världen. Han är ju for gods sake hennes pojkvän, frågan skulle bara vara; Vet han om det? Knappast..
Båda skulle självklart vara superglada över beskedet. Fast bara fram tills dess att de faktiskt börjar spy, för det skulle inte vara speciellt kul för någon utav oss.

När väl hormonerna skulle börja komma och magarna skulle börja svälla så skulle det bli ännu mindre roligt.
Hannis skulle bli.. Well.. Hur ska jag förklara? En tyrann? Nej, skämt åsido, hon skulle nog bli den mest arga och gråtfärdigaste hormonmonstret någon någonsin träffat på. Ena stunden skulle hon gorma och skrika åt en att man kommit med fel sorts choklad (som hon har gnällt om hela morgonen, ända tills man faktiskt pallrade iväg och köpte den åt henne!) som man köpte och att man måste springa tillbaka för att köpa ny. När man sedan kommer tillbaka med en ny choklad (, andan i halsen, skit på byxor pga man har ramlat för man har sprungit och 25 spänn fattigare) så skulle hon sitta och grina över att hon känner sig som en så dum vän som skriker på en.

Under tiden som detta skulle hända så skulle Hevin.. Antagligen göra något, höra skriken och gå ut för att se vad det är för liv. När hon väl skulle se det så skulle hennes ögon tåras och hon skulle börja grina - ganska högt också. Förmodligtvis skulle hon nog vara den som satte igång lille-skutt tårarna på Hannis innan man kommit hem. Hon skulle förmodligtvis sätta sig hos Hannis eller försvinna in i ett annat rum (som en eremitkräfta) och gråta i sin ensamhet över att det är en så jobbig stämmning i lägenheten och hon kan inget göra åt saken.

Vad skulle hända med mig? Well, jag skulle väl bli den som blir ivägschasad varje gång de är på dåligt humör (speciellt Hannis) och den som torkar tårarna på dem när de skulle gråta över något. Jag skulle bl deras personliga bagare, eftersom båda skulle förmodligen ha cravings efter "FIKA!" men båda skulle känna sig så trötta/äckliga/skabbiga/tjocka (osv) pga alla hormoner att de inte skulle vilja gå ut på café utan tvingade mig att fixa en kopp kaffe och en chokladboll (eller 500)..

När magarna skulle vara i den storleken att de är i vägen för allt och alla så skulle Hannis glatt (eller.. Något i den stilen) skylla på den för att komma fram i folkmassor eller om hon råkade välta något i en affär. Jag skulle förmodligen köpa en tröja där det stod "FLYTTA PÅ ER, GRAVID KVINNA PÅ INGÅNG!" eller liknande till henne. Hannis skulle förmodligtvis sätta händerna vid höfterna och puta extra med magen i kön på ICA för att få gå före alla som stod där eller "oj:a" sig över att hon har ont i fötter pga "magen är så stor och tung" på bussen/tåget så hon fick en sittplats.

Hevin skulle förmodligtvis gå och klappa på sin mage och akta den för allt, men för att göra Hannis glad så skulle hon kanske använda sina "fördelar" ibland ute, men vara väldigt rädd över att barnet får hjärnskakning inne i magen. Till henne skulle jag nog köpa en "BEBIS" tröja.. Eller något liknande. Kanske ett par hängselbyxor och säga att de skyddar ungen väldigt bra eftersom jeans är ett tåligt material.. Vilken Hevin (förhoppningsvis) med glädje skulle gå på och vistas mer ute bland folk.

Hemma i hushållet skulle de nog städa en sisådr ibland, men låta mig göra ungefär resten (likt en slav!), nej det skulle de nog inte, men jag vet att Hannis skulle sitta och titta på TV och förmodligtvis skrika högt över att "Bonde söker fru", "Ensam mamma söker" och liknande TV-program äver skit och att det är så sjukt jävla ap-dåligt att de överhuvudtaget finns, för vem vill överhuvudtaget kolla på ett sånt program!?.. Ja, man undrar ju.
Hevin skulle sitta och sörpla på te och grina lite över hur sött det är att bönderna och de ensamma mammorna får tag på sina s.k. kärlekar, vilket i sig såklart är väldigt mysigt. I smyg skulle hon nog vara lite småirriterad över programmet och då och då hålla med Hannis i hennes arga kommentarer om hur jävla ap-dåligt det är!

Skulle vi ha folk över på middag (säg några kompisar eller familjemedlemmar) så skulle maten behöva lagas för minst 10-15 pers (även om vi bara blir kanske 5 eller 6 som närvarar..) eftersom både Hannis och Hevin skulle behöva olika maträtter för deras olika cravings samt att de skulle äta för ungefär 7 man. Detta skulle såklart leda till mini-portioner för våra gäster och gigantiska super-size-me portioner för Hannis och Hevin. Dock skulle det inte ens märkas på Hevin, förutom den stora bulan hon skulle ha mitt på magen (dvs barnet) eftersom hon kan äta 5kg godis redan nu och inte gå upp 1 kg på det.

Vårat kök skulle konstant behöva vara fyllt med godis, sötsaker och förmodligtvis te.. Utöver maten alltså, eftersom sötsugen för de båda tjejerna skulle bli väldigt starkt, varje dag.. Inget undantag! Detta skulle såklart ligga på en del av mina pengar, men också (förhoppningsvis!!) deras, eftersom de förhoppningsvis skulle få lite pengar för "besväret" över att vara gravida.

Japp, det är så jag räknar att det kommer se ut om Hannis, Hevin och jag skulle bo tillsammans.. Och Hannis och Hevin skulle få igenom att de blev gravida samtidigt.
Min framtid ser ljus ut, tycker ni inte?

Jag älskar mina tjejer, det vet dom. (:
Älskar mina två tjejer, men snälla..
BLI INTE GRAVIDA SAMTIDIGT NÄR VI BOR TILLSAMMANS!

// Sakito

Kommentarer:

1 Gud aka. Lollo:

haha! underbart :D jag kan komma och rädda dej lite då och då ^^

2 Hannis:

HAHAHAHAH!! Jag skrattar hogt for mig sjalv!! fy fan vad rolig du ar. hahah det har maste ju vara nagot som du har haft mardrommar over i flera natter. hahah Lovley.

alskar dig

Kommentera här: