Friskförklarad!

Glömde skriva i förra inlägget om hur Taito's status nu är efter att han var hos veterinären i måndags.
Min lilla älskling är nu friskförklarad!
Vilket betyder att han slipper sin medicin, han slipper köra på rehabiliteringen och vill vi så behöver vi bara simma med honom 2 gånger i månaden.
Är det inte helt underbart!?
Jag är överlycklig som få.
Livet blir ju bara bättre och bättre!

För er som inte läst förut;
Min hund, Taito (4 år, Finsk Lapphund), var och besökte veterinären på Strömsholms Djursjukhus (där det spelade in serien Djursjukhuset förut) i våras och fick diagnosen "Myosit i bogen, frambenen och huvudet".
Detta innebär att han hade försvagade muskler på de ställena och fick gå på rehabilitering.
Vi gav honom medicin och simmade med honom så ofta vi kunde.
Vi fick även åka på återbesök till veterinären där de kollade upp hans utveckling och där fick vi simma lite också.
Det var många tillfällen som vi kände att det inte gav någonting, men nu har vi äntligen fått det klart för oss att han är friskförklarad!
Vill ni se bilder, videos och läsa mer om hur det gått till så kan ni enkelt klicka på kategorin "Vovvarna" till höger i min meny.

Mitt busfrö är friskförklarat! ©



I love you ~!
// Sakito

Kommentera här: