Karantän

Det var ju kul..
I mpndags kom Maxen hem till mig.
Vi åt middag, eftersom jag i stort sett var ensam hemma då päronen åkte till Strömsholm med Taito.
Loia var såklart hemma, och Stellan också..
Men jag kände för riktigt sällskap.
Så Max kom över och vi åt lite, glodde på TV och umgicks.
Sen kände jag att jag inte ville vara hemma mer..
Konstigt at jag sagt till mig själv att jag skulle ägna måndagen och tisdagen till just det!
Hm.. Aja, jag åkte iallafall med honom hem och på vägen köpte vi McFlurry och en Big Mac på McDonalds.
Jag fick glassen (ofc!)..
Väl hemma hos honom glodde vi på TV innan han drog till jobbet..
Sen började allt.
Jag gick och la mig (ganska sent) och vaknade vid halv 4.
Av min mage.
Den brukar normaltvis hålla på på natten, men den här gången mådde jag illa.
Så det slutade med att jag hamnade på toaletten, spydde 5 gånger på 3 timmar, sms:ade mamma och fick det konstaterat; Jag hade magsjukan.
Kul.
Jag försökte få tag på Max, trodde han skulle sluta halv 6. Men nej.
Han fick jobba över en timma och var hemma vid halv sju.
Stackarn hade en icke fungerande telefon och hade därför inte fått mitt sms.
Men han skjutsade hem mig, tack och lov, och väl hemma så spydde jag lite till innan jag låg död i min säng för resten av dagen.
Ingen kul dag och jag är ganska 100 på att jag har smittat Max.
Fan för magsjukan.
Allihopa; Tvätta händerna noga hela tiden! Det är det enda som håller magsjukan borta typ!

Just nu mår jag faktiskt bättre.
Hade tänkt at försöka äta något, även om mamma strängt har skitivt på en lapp att jag ska hålla mig undan från köket och bara får använda det om jag tvättat händerna NOGA.
Men jag ska vara duktig och tvätta mig händer. Lika bra det.
Ska vila fram tills på lördag så jag är frisk och inte smittas då.
På lördag är det Hej-då Party hos Hannis och jag MÅSTE gå.
Så är det ju bara..

haha bild från innan pride.


Nej, nu ska vi se om jag får behålla en macka..
// Sakito

Kommentera här: