Honey, I'm home!

Okay, så jag har nu varit tillbaka i Perth i två dagar, och det känns ganska konstigt. Fast ändå väldigt mysigt. Som att komma hem efter en lång resa, vilket är precis vad jag har gjort. Hushållet har förändrats lite dock, men jag är ju fortfarande med mina underbara vänner och så vidare så det är ju skönt.
Jobbet gick jag till igår för att kolla om de behövde mig - men tydligen inte just nu. Vilket är lite synd, men de hade ju precis anställt två nya så det är ju förståeligt. Gick till Mundaring Hotel idag iallafall och kollade efter jobb där och de sa att de skulle ringa nästa vecka eftersom de öppnar på tisdag. Så vi får se, även om jag ska leta vidare på andra ställen också.
Cairo visade mig och Gina vart hon rider nu för tiden, två hus upp från oss, och det tog mig tillbaka till gamla tider då jag red på ridskola. De har fyra Haflingers i hagarna där, min favoritras, och det var det mysigaste jag sett på länge, de har även ett föl som är sjukt gulligt och kramvänligt.
De hade även kaniner, katter, hundar, höns och en liten papegoja som deras dotter hade hittat och vi fick faktiskt hålla i den! Eller ja, den satte sig på våra axlar, men sjukt söt var den. Det är en av de gråna med rosa huvud, som flyger omkring fritt annars. Minns inte namnet på dem på dem just nu, men de är väldigt vackra fåglar. Och charmiga som tusan.
Jag har saknat Perth och allt sm jag har haft här, och det känns konstigt att jag bara har 2 och en halv månad kvar av Australien att ta del av. Eller mest synd egentligen - för jag tycker om det här. Jag kommer sakna allt väldigt mycket och det är lite jobbigt, men samtidigt så har jag lärt mig så mycket om mig själv här, jag har funnit ett lugn som jag aldrig trott att jag skulle kunna hitta här överhuvudtaget i hela mitt liv och jag känner mig starkare i mig själv än jag någonsin gjort - nu ska jag bara överföra det till min hemresa.. Det o´kommer nog bli mer skrämmande att åka hem än att det var att åka hit - för att vara ärlig..



Kommentarer:

1 mamman:

Vilka fina bilder. Hoppas att du hittar ett jobb snart. Gullig papegoja.

Vad brukar man säga om att resa, att den störta resan sker inom sig! eller nåt sånt. Skall bli skönt att få hem dig...



Kram Mor-san

2 Lisa:

Min underbara vän. Du anar inte hur mycket jag kommer krama dig när du kommer hem. Vi har så mycket att ta igen.

Jag förstår verlkigen vad du menar med att komma hem dock. Det är så mycket man går igenom på långa resor och man vill inte tappa det man byggt upp när man kommer hem till vardagen.

Var lika stark som jag vet att du är.

Ses snart, Lisa.

Kommentera här: