- A mirror is needed in a girls life, especially in the bathroom..

Idag har både jag och Fredrik varit ganska produktiva!
Vi klev upp hyffsat tidigt (jag var klarvaken vid 07.15 av någon jävla anledning..) och började laga våran s.k "mysfrukost" som vi brukar ha när vi vaknar sent på helgerna.
Idag var det frukt, ägg, kaffe och grejer. Sjukt mysigt.

Sedan byggde vi badrumsskåp.
Japp, ni läste rätt. Vi snickrade ÄNTLIGEN ihop vårat badrumsskåp, som har stått i badrummet, i ursprunlig förpackaning i snart 2 månader.
Pappa skulle ju komma och sätta upp det idag.

Ja, sen var det bara att byta om och ge sig av till Friskis för att möta upp Linnea, medan Fredrik simmade.
Väl på Friskis så visade Linnea mig hur man ska göra när man tränar marklyft.
Jag trodde inte att det skulle vara så roligt att lyfta vikter från marken och se ut som att man sitter på toa och skiter samtidigt - men det var det!

Vi tränade i ca. 1 timme innan jag sprang in i duschen och ut igen, klädde på mig och skuttade ut till Fredrik som väntade på mig på parkeringen.
Sen var det bara hem och snabb städa som tusan!
Fredrik diskade och jag dammsög.
Efter det åt vi en god macka som Fredrik hade snickrat ihop och precis när vi skulle resa oss upp och plocka undan så messade min mor mig. 2 sekunder senare ringde hon på ringklockan.

Mor och far konkade in lite allt möjligt.
Tavlor, skor och verktyg.
Sen var det bara att sätta igång. Pappa fick upp badrumsskåpet och lite krokar medan vi andra fixade kaffe och fika.
Fika på det och sedan lite upphängning av tavlor. Komiskt att vi märkte att de hade satt dit tråden på fel håll så pappa fick bli tavelmakare också.

Nu har mor och far åkt hem och vi har sjunkit ner i soffan för att andas ut lite innan vi ska laga mat och Fredrik ska ut till VB för att byta fordon och köpa rökt skinka.
Sen ska vi bara mysa.. Imorgon är jag ledig igen!
Fy så mysigt!

 
 
 

Kommentera här: