- Throwback 2013.

Yay, nu kommer fortsättningen av tillbakablicken av 2013.
Jag vet att jag kanske borde ha lagt upp den samma dag, men jag kände att det kunde vara lite kul att göra såhär också.
 
JULI

Åh, Juli.. Varmt och skönt var det denna månad vill jag minnas och mycket tid spenderades i vattnet faktiskt. Fredrik kände sig lite nedstämd efter några tävlingar så vi tog tillfället i akt att köra lite peppande träningar tillsammans för att han skulle få upp humöret igen.
Tävlingar ja, det blev det ju också och denna gången hängde jag med, eftersom jag var ledig 3 veckor i sträck (!!) under denna månad. Mycket trevligt.
Detta var också månaden som vi åkte till Järvsö för att åka downhill, som jag fegade ur lite på kanske när det kom till att åka lift.
Denna månad var också en månad för familjen då mina underbara släktingar från Kanada kom hit för en liten visit. Så mycket turistande blev det genom Sverige (läs; Stockholm). Dessutom hade vi en hejdundrande familjemiddag med dem i slutet av resan.
Min pappa fyllde år och jag gav honom ett fint minne, plus att vi köpte en GoPro kamera som Fredrik älskar och värderar högt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
AUGUSTI
 
Äntligen fick vi fira min bror ordentligt med vår födelsedagspresent vi hade gett honom 2 månader innan; En middag med familjen på valfritt ställe. Vi alla fick prova på en vegansk pizza. Mycket spännande.
Jag började umgås med en mycket mysig filur kallad Desiree från jobbet, vilket var trevligt.
Lärde mig att göra tuffa videos och ladda upp dem på youtube samt att Fredrik skaffade blogg.
Vi åke till Tjörn för ännu en tävling och också den sista på säsongen. Detta var även det mycket trevligt och kul att få se.
Jag köpte min kamera som jag värderar högt och älskar väldigt mycket.
Och ja just det, vi får ju inte glömma att vi hade en utgång med gänget från Riddarholmen, vilket var skoj, även om jag behövde åka hem och lägga mig för att jag jobbade nästa dag. Somnade för första gången i mitt liv på tåget hem...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
SEPTEMBER
 
September bjöd på mycket olika saker.
Fredrik var ledig från träningen och ett måste när triathleter är lediga från träning är att de måste dricka, så det blev en kräftskiva som hette duga sommarstuga - så att säga. Mycket roligt.
Vi klämde även in en utgång med Dessie och hennes vän Carro mitt i allt, vilket var skoj! 
Begravning var jag även på, för att stötta min morfar då hans bästa vän gick bort.
Promenad och hundpassning blev det även av och vi försökte klämma in detta på en och samma dag, vilket var spännande.
Klämde även in en fika med finaste Hevin, då hon skulle flytta till Berlin inom en snar framtid.
Fredrik klämde även in en helg uppe i Järvsö innan de stängde tillsammans med sin lillebror.
 
 
 
 
 
 
 
 
OKTOBER
 
I oktober så bestämde vi oss för att ta tag i det där med att rida. Fredrik hade ju lovat att han skulle pröva på, eftersom jag följde med till Järvsö, och sagt och gjort så ringde jag min gamle vän Joel och fick tid hos dem. Supermysigt var det ju! Till och med Fredrik hade roligt.
Vi fixade lite till i lägenheten och fick upp lite hyllor och ett nytt soffbord. Mycket tjusigt och skönt.
Jag skickade och fick även paket till/från Australien. Härliga minnen minst sagt.
Vi tog även promenader i oktober, en hel del och bland annat en till J&J där vi fick hjälpa dem att montera upp en soffa i deras nya lilla skyffe.
Och något sombara jag tycker är lite skrämmande/konstigt från oktober var ju det att jag blödde näsbod för första gången!
 
 
 
 
 
 
 
 
NOVEMBER
 
I november så hände det inte så mycket, jag jobbade på oc Fredrik likaså. En allmänt lugn månad.
Promenader blev det med både vovvar och kamera, och jag lyckades faktiskt fota riktigt fina bilder på mina favoritmonster.
Morris var också med på många hörn, då han är ganska rolig att fota och verkligen började gilla Fredrik nu.
Vi blev även sugna på att skaffa oss en egen fyrbent skugga och kikade runt på olika raser som skulle kunna passa oss..
All helgona tillbringades bland annat på jobbet, men även på kyrkogården som en tradition i familjen.
Men det största som hände oss var nog att vi fick DISKMASKIN. Så himla underbart.
 
 
 
 
 
 
DECEMBER
 
December har varit en fartfylld sista månad, på sina sätt..
Allt ifrån julpyntning, till påhälsning av gamla arbetskamrater och nyinköpta löpskor med ett löfte om att lära sig att börja springa.
Favoriten var såklart hundmässan i älvsjö som alltid är lika underbar om man älskar hundar och detta året var vi ganska splittade. Mamma gick med sin vän, och jag gick med Fredrik och Madde. Men lika mysigt som alltid var det ju såklart.
Mormor kom vi ihåg som alltid och den dagen känns alltid lite tyngre än alla andra. Älskar dig.
Byggde även ett fräsigt pepparkakshus, som jag inte gjort på länge! Mycket stolt.
The Hobbit 2 kom ut och vi sprang direkt för att se den, såklart. Underbar film för den som vill veta.
Julafton blev som förväntat, mycket kul och även lite jobbig på sätt och vis. Men det är väl så Julen ska vara och vi hade det väldigt trevligt måste jag erkänna.
Och nyår ja.. Blev en spännande story i Stockholm med Desiree på Slussen vid tolvslaget. Kändes underbart mysigt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: