- I have a confession..

Jag har något att berätta.
Något som har legat och väntat på att få komma ut ett tag nu.
Vissa vet om det, andra vet inte - och det är så jag har velat ha det hela tiden.
 
Vart ska man börja då?
Hm, kan ju säga såhär.
Många har frågat mig vad jag ska göra i höst.
Mitt jobb kommer att ta slut i slutet av Augusti, pga försäljning och liknande och därav kommer jag att stå arbetslös.
Ja, man kan ju lugnt säga att jag har haft en slags panik över detta enda sedan jag insåg att livet ser ut så i höst.
Tror nog att de flesta skulle ha det ifall de var i min sits.
 
Men frukta icke!
För jag och Fredrik har pratat om framtiden, ganska mycket fram och tillbaka och vi har funderat en del.
Som många kanske redan vet så bodde jag i Australien i ett år (mellan 2010-2011), där jag även jobbade och reste runt tillsammans med en gammal väl från gymnasiet. (blir ni nu nyfikna på hur jag hade det där, så kika bland mina kategorier så hittar ni allt under en av dem.)
Att resa och upptäcka världen är något jag älskar och jag uppmanar alla till att göra, för man lär sig så mycket om inte bara sig själv men om världen.
 
Dessutom fick ju en inbjudan för ett tag sedan, till ett bröllop på andra sidan jorden.
Och kanske vet ni redan att jag har släkt där borta, i landet ovanför USA.
Så.. Vi bestämde helt enkelt för att försöka skaffa oss ett visum dit.
Och helt enkelt.. VI SKA FLYTTA TILL KANADA!
Jag tänkte inte riktigt skriva ner allt, hur det gick till och så vidare i detta inlägget, med tanke på att det blev så långt nu..
Kanske blir det en Q&A (välkomnar alla sorts frågor, alltid) eller så blir det bara i punktform hur vi gick till väga.
 
Men kort och gott; Vi flyttar till Vancouver, British Columbia, Kanada den 1:a September 2014.
 

Kommentarer:

1 Evalena:

Så roligt för er, fast jag vetat om det en tid men det kommer att bli tråkigt här utan er mina solstrålar

2 Thea:

Gud vad kul! Och ett stort lycka till! :D

Svar: Tack så mycket! :) ska bli väldigt spännande!
Sakito

3 FrökenTV, bloggen om tv och film:

FY VAD KUL!!!!!

Kommentera här: