- StorCon i Uppsala.

Igår så var jag ledig, även om det inte riktigt kändes så.
Först hade jag tvättstuga på förmiddagen, så jag sprang upp och ner mellan frukosttuggorna för att hinna klart.
Jag och Cassandra hade ju bestämt att vi skulle åka upp till Uppsala för att gå på Storcon och se Kerbera - bland annat.
Det tog oss 2 timmar och lite förvirring i Uppsala C innan vi kom fram.
Det var som att åka i en tidsmaskin bakåt i tiden för mig, haha! Kände mig nästan lite hemma när jag kom dit och landade bland alla små söta aninefigurer, manga, retrospel osv.
Vi strosade runt en stund, sedan gick vi och kikade på en Cosplaytävling. Mycket duktiga människor som hade gjort sina kostymer!
Sen blev det shopping, lite mat och till slut - konsert.
Helt ärligt så var det nog mest därför jag var där, eftersom jag och sångaren (Seike) i Kerbera lärde känna varandra när vi var.. 14? 15? Minns inte, men det har gått allt för lång tid sedan jag såg honom och jag har aldrig sett honom på scen innan så det var riktigt skoj!
Synd bara att det regnade så in i Nordens mycket!
Vi hann dock inte stanna länge, eftersom vi hade 2 timmars resa hem och ville inte komma hem mitt i natten eftersom jag behövde jobba idag..
Hann se ca 10-15 min av konserten, knäppa lite bilder och sedan bar det av.
När var vi hemma?
23.30-ish.
Trött men nostalgisk.

Seikes blogg; http://Seike.se









Bilderna är tagna av mig och tillhör mig.
Vill du låna dem så får du fråga först.

Kommentera här: