- Morris, 010628 - 170502

Idag har det varit en otroligt tuff dag.. Jag har varit tvungen att ta ett mycket tufft beslut som man aldrig hoppas att man behöver ta..
Min älskade vän, fluffboll, korre, mys, bäbis och älskling var tvungen att idag somna in för sista gången. 
Morris har varit med mig i 16 år nu och jag har vetat att det här har kunnat hända, det är oundvikligt. Någonstans har jag försökt att förbereda mig - iallafall ända sedan han gjorde illa sin tass förra året. Första gången han behövde åka till veterinären.
Idag var det hans dag och det känns som om jag gjorde det rätta att låta honom somna in i slutändan. 
Han har bidragit med många skratt och leenden hos många människor i 16 år. Många hyss, kelstunder och roliga påhitt - det har varit Morris det.
Han har varit min bästa vän och min sambo. Den som alltid har varit där för mig när jag behövt lite stöd - även om han "bara" har varit en chinchilla. Han har vetat när jag behövt någon extra mycket.
Den snällaste lilla korre med så mycket kärlek att ge och få. Han har charmat alla som har kommit i hans väg. Följt med mig på mina äventyr med bostäder osv.
 
Morris, mitt hjärta är trasigt nu. Men jag vet innerst inne att jag tog rätt beslut och att du slipper lida nu. Jag kommer aldrig sluta älska dig eller glömma dig.
Always in my heart. Rest in Peace.
 
Morris, 010628 - 170502

Kommentera här: