- Jason and the Argain Oil.

Jag och Fredrik har blivit lite "kända" inom våra familjer för att ha ett badrum som luktar skumt.
"Vad håller ni på med här inne? Det luktar ju tjära!", brukar vi få höra.
Och ja, vårat gamla schampo från Lush, Soak 'n Float, luktade väldigt mycket tjära (eller också Darjeeling te). Det föll inte många i smaken kan jag ju säga.
Funkade gjorde det iallafall, Fredriks hårbotten slutade klia och likaså min. 

Nu har vi dock börjat med ett nytt schampo som också funkar jättebra.
Och vet ni vad?
Det luktar MYCKET godare. Rosor och godis, typ. 
Det heter Jason and the Argain Oil, och har en del oljor i sig, vilket har fått Fredriks hårbotten att sluta flagna - tro det eller ej! Dessutom så kliar hårbottnen inte heller! 
Den har dock en anorlunda känsla när du använder det.
Detta är ju också en schampokaka, alltså en hård tvål med schampo, men den faller sönder lite lättare än Soak 'n Float. Det kanske är det som är dåligt med den, om jag ska nämna något.
Annars gillar jag allt med Jason and the Argain Oil. Den luktar gott, den göra håret lätt och luftigt, den får håret att dofta gott, hårbottnen känns skön..
Jag har även märkt att om jag använder ett annat schampo (ej Lush) i ca. 1 vecka för att det vi använder vanligtvis är slut så blir mitt hår genast torrt och irriterat.

Så vill du pröva något nytt så kan jag lätt rekomendera Jason and the Argain Oil från Lush!



(Bild från Google)

Kommentera här: