I don't wanna be told what to do..

Meow.. Känner mig lite seg efter alla dagar i skolan. Den här veckan har gått otroligt långsamt, men jag tror att det beror på att man precis har kommit in i skolan, schemat är nytt och man vet inte vad som väntar en liksom. Man vet inte riktigt hur långa lektionerna är och man vet inte hur lärarna är, speciellt inte om man har en ny i något nytt eller gammalt ämne. Man vet inte vad som förväntas (även om man får betygskriterier i det mesta) och det gör att man tycker att saker och ting går otroligt långsamt. När man sen väl kommer in i hela rytmen så kommer dagarna flyta på som de gjorde förut; väldigt fort. Nu har nog dagarna också gått långsamt för att schemat har varit konstigt och man har behövt ändra en massa grejer så man inte vet när man ska ha vad och man har irrat omkring och inte fattat var man ska göra vad. Men nu är det uppstyrt och jag tror att nästa vecka kommer gå fort, speciellt för att jag längtar tills på lördag. För folk som undrar varför; Det får ni veta då. Det är en svag liten hemlis, fast ändå inte. Dessutom ska jag antagligen umgås med några ifrån klassen, vilket jag hoppas för jag har ju knappt umgåtts med dem under sommaren pga jag har jobbat och hängt med mina jobbarkompisar (speciellt Jamal) då..

Helgen är fullbokad - skönt! Igår var jg med Jamal, vi bastade och lite grejer.. Chillade liksom. Det är skönt att kunna chilla med honom, haha. Skulle inte funka ihop med honom annars.. Därför tror jag vi passar så bra, att vi är avslappnade med varandra. Iallafall så ska jag träffa Milla idag. Eller hon kommer hit och vi ska bara äppelpaj. Sen ska vi dra upp till Stockholm vid typ 5-tiden (eller vi ska vara där klockan 7) och titta på Lufsen när han spelar med sitt band på Radiohuset. Ska bli riktigt kul! Ser fram emot att se dem igen. Såg ju dem förut.. Någon gång, minns inte när men aja. Sen imorrn så ska jag perhaps träffa Lisa. Har inte snackat med henne sen i kanske onsdags så vi får se hur det går, haha. Men det går ju nog bra. Vi bor ju ganska nära och hörs ganska ofta på telefon. Saknar den lilla hoppetossan mycket. Vi kommer så bra överens.. Det är skönt att ha någon som bor så nära som man kommer bra överens med och som man kan hänga med då.. Alla mina andra kompisar bort ju en mil ifrån mig eller något känns det som. Men men, vad ska man göra? Bara att le och se glad ut typ. Sen flytta hemifrån när man är äldre och har pengar.

Morsan och farsan hämtade bilen igår.. Tror jag bestämt. Den kostade mindre än dom trodde för att dom fick lite rabatt eller något. Men det var bra iallafall. Så nu verkar dom lite gladare om man säger så. Dom åkte iväg imorse för att uträtta lite ärenden så det verkar vara okay nu. Det är bara tvättmaskinen som strejkar nu, men dom verkar inte så sura för det.. Pappa fixade ju så att den funkade iallafall. Den går igång och fungerar som vanligt, bara det att man måste trixa lite med ett vred om man ska få igång den, vilket har gjort att jag inte har tvättat på ett tag nu, men skitsamma. Ska väl lära mig det där också sen.. När jag orkar fråga dem. Kanske när hettan har lagt sig lite till, heh. Solen skiner ju iallafall idag, det är ju bra! Nu tog mina skrivideér slut. Får se när jag skriver nästa gång igen.

LET'S GO OUTSIDE, THE SUN IS SHINING!

my smiling baby <3
Vet inte hur många som har frågat hur han ser ut och hur han är.. Här har ni iallafall en bild.

Kommentarer:

1 Milla:

Äppelpajen var mkt god idag gullet. ;) moiuhaha mkt trevlig dag må jag säga! :D <33

2 ellinor:

haha, veckan har gått snabbt för mig x)

Kommentera här: