Julafton, Cupcakes & Vampyrer!

Jul, jul - strålande jul!
Ja, vad ska man säga? Julafton har passerat och jag ska med ärliga ord säga att jag faktiskt inte hade någon julstämmning alls på julafton. Varför? Kanske för att jag jobbade och åkte sedan direkt hem till mina morföräldrar. Jag var sååå otroligt trött att jag höll på att dö, jag skojar då inte. Och precis när jag trodde att vi skulle åka hem (dvs, då jag trodde att det inte kunde bli värre) så säger folk att vi ska se på ljusbilder! Herregud. Vi var kvar där till 6-tiden på kvällen och efter två lådor med ljusbilder, massa mat och julklappar (handdukar + bäddset) så fick jag äntligen åka hem.
Missta mig inte, jag älskar mina morföräldrar. Men ibland blir det för mycket.
När vi kom hem så skulle vi öppna våra julklappar. De jag fick bestod av; En bok (Choklad av Elisabeth Johansson), presentkort på underkläder, strumpor, trosor, handduk, en mössa och te (med tekula). Det räckte för mig ska jag säga. Jag har inte önskat mig något i år, så det dög perfekt. Dessutom har jag redan börjat sukta efter att baka lite ur boken jag fick, för ja.. Det var en bakbok, full med massa goda chokladrecept. Så på tisdag ska jg och mamsen iväg och handla så då ska jag införskaffa i lite grejer till cupcakes.. Blev lite till mig i trasorna precis just nyss och kollade in en läcker sprits på en hemsida (en blogg) som skulle funnits på clas ohlson, men som inte fanns kvar. Lite sorgligt, men vi hittade ne liknande! Kanske ska köpa den.. Känner mig väldigt baksugen ofta nu för tiden, haha.

yum, yum, caupcakes. ;D


Jag har beställt den engelska utgåvan av Twilight också. Som heter just Twilight (haha, sorglig man är) och som jag har hört ska vara bäst på just engelska. Så jag hoppas det stämmer. Har ju sett filmen och den var ju.. Sådär om jag ska vara ärlig. Har svårt för saker som går fort och den där filmen var väldigt "snabbspolad".
Jag kan förstå att det är svårt att få in en hel bok i en film, men ändå. Ena stunden tycker hon inte om honom, andra så ycker hon om honom. Jag fattar inte? Dom la ner för mycket tid på en massa andra saker.
Men jag ska erkänna att den var lite facinerande, för jag har alltid, på något mystiskt vis, dragits till vampyr historier. Följer (lite till och från) en serie som heter True Blood (som går på Canal+ first, tror jag) och den är inte y skam. Riktigt fint gjord, med härliga karaktärer och dialekter. Riktiga hillbillies låter dom som, haha! Men den är bra, som sagt. Lite mycket sex i den kanske, men har man läst på lite vampyrhistorier så vet man nog kanske att dom har en stark sexualdrift. Men den borde dom som har den kanalen kolla in!
En annan serie som är bra, som går på samma kanal, är Pushing Daisies. Om det nu stavas så.. Handlar om en man som kan väcka en människa till liv, dock bara i en minut annars dör någon/något annat. Han är detektiv tillsammans med en annan snubbe, samt tjejen han älskar som han ironiskt nog har väckt till liv (men inte kan röra för då dör hon igen).. Den är väldigt fint gjord också och påminner lite om Tim Burtons verk tycker jag ibland. Lite bisarra grejer som händer osv.. Men bra är den!

Twilights framsida Huvudkaraktärerna i True Blood Pushing Daisies huvudkaraktärer

Vi var hos småkusinerna igår och hälsade på. Vi åt god mat och mycket choklad. Samt att vi (jag och småkusinerna på 14 & 9 år) satt ochpysslade med bokstäver med klister på baksidan. Vi sorterade dem efter färg och i bokstavsordning.. Sen vek vi lådor i 180 som minstingen la ner sina bokstäver i (det var tydligen en julklapp till henne).. Det var mysigt där och vi satt och pratade om mycket, bland annat att jag ska med mig Ellinor (14-åringen) till Kanada om två år. Låter som en bra idé, känner för att åka dit igen faktiskt.. Redan nu. Morsan sa att vi kunde bo i både Victoria och Vancuver när jg frågade vart vi skulle bo, heh. Har bara varit i Vancouver i kanske några dagar, men det är grymt stort där. Men dom sötaste småsysslingarna bor där så man säger ju inte nej precis.
Jag längtar redan nu. Får jobba som ett as tror jag.

My canadian dream Mah canadian dream


Snart är det nyår. Woop woop, tydligen så ska man ut och hänga hemma hos Hannis, pojkväns syster. Låter helt ok, men jag tror inte att det blir så mycket att dricka för min del. Kommer inte orka det tror jag, är ganska slukörd just nu om jag ska vara ärlig. Känns som om jag får för lite sömn på något vis.. Men men. Kul lär det väl iallafall bli. Vi får se vilka som kommer dit. Än så länge vet jag bara Hannis, Hevin och möjligtvis Jamal & Max.. Och så alla som Hannis Eriks och hans syrra känner. Lär väl bli fullt ös medvetslös!

Snart ska vi hämta min älskling, Puss & Hej!

Jamal & jag (Creds till Tatjana som tog bilden.)

Kommentarer:

1 ellinor:

småkusin? haha, jag vill också dit ;D

Kommentera här: