Snart slut..

Tiden har gått så fort i sommar..
Jag har både längtat och inte längtat efter att få sluta på jobbet. Inte längtat för att det är en trygghet, något som håller mig uppenhållen från mina sjuka tankar just nu. Sjuka, som i att de får min själ att bli sjuk.. Jag har fortfarande inte kommit över det. Längtat för att få mitt efterlängtade sommarlov som jag inte fick förra sommaren och knappt denna heller!.. Samtidigt som tiden i ovisshet skrämmer mig enormt..
Vet inte vad jag ska göra, om jag ska skratta eller gråta. Just nu vill jag faktiskt gråta..

Jaja, i måndags hände inte så mycket, jag mötte upp Gina på stan efter jobbet och vi satte oss på McDonalds för att käka en glass. Det var mysigt att kunna prata av sig igen, har inte gjort det på länge.. Så synd bara att det tar slut sånt där. Och så synd att inte känslorna som ligger bakom det inte följer med. Kunde önska att det var så lätt, men ja.. Det är ju såklart inte det.

I tisdags så började Monika och grabbarna (Jimbo och Pata) att hålla på i minneslunden med den där jävligt äckliga dammen. De skulle ta bort all vass, eftersom chefen inte gillade det. Han tyckte det var fult och ville sätta dit lådor att plantera i. Fattar ingenting.. Men det var vad de började med, medan jag och Gittan höll på i våra rabatter. Vi gjorde även rent några sopstationer också. Händelserikt? Njae..
Sen, efter jobbet, åkte jag hem till min älskade farmor som var hemma en stund från Södernäs. Hon gjorde räkmackor och kokade te åt mig. Vad snäll hon är.. Supergod räkmacka var det!
Sen skjussade hon hem mig och hälsade på mamsen och papsen samt fick lite knäckebröd som de köpt hem (5 kg för 80 spänn på 2:a sorteringen hos Leksand knäckebröd!) från sin lilla fjälltur..
Efter det åt vi och åkte sedan och badade/simmade med Taito. Han simmar riktigt bra.. Lugnt och fint faktiskt.. Efter bollen denna gång! Men den fick ligga kvar, för mamma kastade ut den för långt.. Haha..
Somnade tidigt..

räckmacka och te hos farmor

Idag så hände det inte mycket på jobbet.. Rensade fortfarande rabatter idag, vilket är riktigt tråkigt nu. Dammen i mineslunden är HELT tömd och snart är all vass borta. Det ser lite konstigt ut... Faktiskt. Men det får man väl vänja sig vid.
Fick åka på släpet bakom Bertil och Andreas (Pettson & Findus!) idag också. Det var.. Taggigt. Satt på det de krattat upp från häcken de trimmat idag, hehe.. Men men, Monika sa åt oss att låta bli när chefen var där, men det var han inte för han var ledig, tihi! Så busigt!
Fick veta att päronen skulle till sthlm idag, så jag var ensam när jag kom hem. Det var skönt att bara komma hem och lägga sig på soffan faktiskt. Slappna av lite för att sedan påminnas om att man ska iväg imorrn och träffa mellankusinen på stadens alla gator. Får se hur det går!

tömd damm! ja, det var en fin fin syn att åka bakpå släpet, haha!

Mitt humör går så mycket upp och ner, precis som mina tankar.
Blir så trött.. Drömde faktiskt inatt om en viss person som jag inte ens tänker nämna namnet på. Det var en fin dröm.. Kände att jag kunde förlåta denne personen efter den drömmen till och med, men det gick ju i spillror så fort man kom hem. Vill verkligen kunna förlåta, men.. Det är så svårt när h*n inte fattar vad som har hänt, vad h*n har gjort. Är det så svårt att inse?
Måste verkligen komma bort härifrån. Känner mig instängd och fast emellan en massa saker och mitt hjärta är så sjukt trasigt just nu. Tror ingen direkt förstår, för ingen ser.. Jag döljer det alldeles för bra..
Jag vill inte vara trasig, jag vill inte vara ledsen, jag vill inte må såhär igen!

Why is it so damn hard sometimes?
// Sakito

Kommentarer:

1 Maria:

Visst är det konstigt det där med drömmar? Och härligt på samma gång när man drömmer om saker man önskar skulle hända? Jag har drömt massvis om stunder man inte vill ska ta slut...



puss <3

2 Linda:

Klart jag svarar :) Det var ju jätte roligt att du skrev. Mmm det är samma för mig. Livet är ganska jobbigt nu.. Allt ändras så mycket och man ska bli vuxen och ja allt. Kompisar kommer och går. Och känslorna är inte sig lika ;) Har du något jobb och så nu då? Pratade med Johanna ifrån klassen.. träffade henne på stan här om dagen om att vi borde fixa något i vinter så att vi i klassen kan ses igen :) typ hyra en lokal och se hur många som vill lägga till pengar så kan vi festa och gå ut tillsammans eller något. Vad tycker du om det?

Kommentera här: