Släktkalas.

Jaha, jaha.. Skrev senast på födelsedagen, så det är väl dags att klottra ner något nu kanske? Dom här resterande dagarna på veckan har varit otroligt sköna. Eftersom det var karaktärsvecka så har det hållit sig ganska lugnt och jag har fått bara samla lite krafter till dom resterande skoldagarna innan påsklovet kommer. För min del är inget planerat på påsklovet, vilket är väldigt skönt, så jag kan bara göra saker som jag känner för..

Skoldagarna har som sagt inte varit så jobbigt. Torsdagen tillbringade jag i skolan för att måla på min gigantiska tavla. Den är näästan färdig nu! Väldigt skönt. Fredagen bestod av att lyssna på bild 1:an och 2:an, samt prata om vad vi gjort i veckan. Sen åt vi gemensam lunch. Inget jobbigt alls. Efter det kutade jag och Lisa ner på stan för att köpa gelpads till våra högklackade skor som vi ska ha på oss på onsdag (IT-gymnasiets studentfest).. Samt så gick vi runt och provade lite kläder, men vi gav upp ganska fort då det bara kändes värdelöst eftersom alla affärer har kläder för långa, smala och slanka människor. Varken jag och Lisa är inget av det så det blev trist. Efter det åkte jag hem och umgicks med Loia, som hade fått vara ensam eftersom mamma hade behövt åka till Trosa och röntga Taito.

På lördagen var det dags för släkten att komma. Så jag gick ut med Loia, duschade, städade och fixade innan folket började välla in igenom dörren. Även Jamal kom hit, och det gjorde mig riktigt glad. Vi åt princesstårta (ett måste på min födelsedag) och bullar.. Sen tittade jag, Jamal, bror och kusin på Pocahontas innan jag och Jamal bestämde oss för att dra till honom. Dock gick vi förbi Jonis (som jag gått i samma klass som när jag gick i brunnsäng), eftersom Jamal behövde lite pengar fran honom osv.. Sen träffade vi Lisa som skulle ha biljetter av Jamal till hans studentskiva. Efter det åkte vi hem till honom och myste lite, kollade på film osv. Jamal försvann ut i köket när hans mamma kom hem och sen fick jag veta att han hade lagat mat till oss. Han hade rört ihop någon wok, med hjälp av sin mamma, och när vi hade ätit klart den så hade han till och med förberett en efterrätt! Snacka om att det var mysigt, det har han aldrig gjort förut. Dock misstänker jag lite att det var av nervositet som han behövde ha något att göra, men det var mysigt ändå. Sen så fick jag en present av hans mamma också. Blev väldigt glad för det.

Idag (Söndag) så gick vi upp vid tio och kastade i oss lite frukost (eller.. Jag gjorde) och åkte sedan iväg till täljehallen. Jag minns att jag har sagt att jag skulle se smågrabbarna spela någon gång och den här gången fick det bli så! Så jag satt där och följde dem med blicken, medan Jamal höll tiden, så vi satt på olika håll. Bredvid mig satt två gubbar och kommenterade spelet, bland annat hur Sabir och Milad spelade.. Och dom är ju bra! Så när gubbarna sa det så sträckte jag lite på mig och fick en sån där "proud mama" känsla i kroppen medan jag log. Snacka om att jag har fallit för hans familj. Älskar hela familjen alltså, min andra familj. Sen åkte vi ner på stan och grabbarna åt McDonalds medan jag och Jamal övervakade, lol. Ungarna äter mer än jag, heh.. Sjukt.. Men aja. Efter det så gick vi till våra bussar.. Fick en sista hej då puss av Jamal och en "Ring mig om du känner för det". Älskar den där mannen..

Måste bara skriva några rader till min sötnos.
Vet att du är väldigt nervös, även om du kanske inte vill medge det själv.Men vet du? jag vet att det kommer gå bra, jag vet att du kommer ge 100%, för du är en sån människa och du blir besviken på dig själv om du inte gör det. Så dom här tre dagarna kommer gå hur bra som helst, för när du kommer dit så kommer allt bara släppa, det är dina fantasier som gör dig nervös. Men när du väl ser att grabbarna där är som du (om inte lite sämre) så kommer du slappna av och trivas som fisken i vattnet. Du vet att jag alltid svarar i telefonen om du ringer, eller om du sms:ar eller vad du än gör och jag stöttar dig om det blir jobbigt. Jag tror på dig, och det vet du också. Det här är piece of a cake för dig, love.
Jag kommer sakna dig, det vet du, och kanske lite mer än vanligt.. Men jag klarar mig alltid. Det är bara det utökade avståndet som gör att jag saknar dig lite extra..

Tror jag håller på att bli sjuk. Hela min kropp säger "OMY, FY FAN VAD JAG ÄR TRÖTT!" just nu.. Mer än vanligt och så har jag lite ont i huvudet. Har druckit riktigt mycket känns det som om, men det har inte hjälpt. Behöver typ sova känner jag, men fattar inte varför, sov ju riktigt gott hos Jamal.. Aja, får se vad som händer imorrn.. Drack lite te när jag kom hem också, så jag hoppas att jag inte blir sjuk just nu. Detä r det sista jag behöver inför onsdag. Vill verkligen gå på studentfesten! Och dessutom ska jag fota Robin på tisdag, så jag måste vara pigg. Men mår jag dåligt imorrn så lär jag bli hemma. Hur mycket jag än inte vill..

loian


"På onsdag kan du kanske säga att din pojkvän är fallskärmsjägare.. Coolt va?"
// Sakito

Kommentera här: