Wednesday, 31 March 2010

Idag insåg jag två saker, när jag vaknade; 1) att jag snart har varit i Australien i en månad och 2) jag saknar väldigt lite i Sverige. Det var en ganska konstig känsla, men den har sakta runnit av under dagen, eftersom jag jobbade idag också. Men idag fick jag börja lite senare, vid 2 och jobba fram till 6. Det är det lite lugnare passet, eftersom Paris Brest mestadels bara har frukost, kaffe och lunch.
Dock så umgicks jag med Ellika, Renja, Duncan och Ash lite innan jag gick till jobbet.. Och gissa vad vi gjorde? Pannkakor! Dock amerikanska, men det var gott ändå. Käkade en massa innan jag gav mig av till jobbet faktiskt.. Lite för mycket tror jag till och med..
Jobbet var väldigt lugnt och stillsamt, inte mycket att göra och ibland fick jag öva på kassan.. Men mestadels var det att städa och såna grejer som gällde.. Och fixa iordning bord, för imorgon ska vi ha 20 gäster på frukost och gissa vad? Jag jobbar från 6.30! Kommer bli hur kul som helst - not. Hoppas på att få gå hem tidigare också, eftersom det är bestämt att vi ska iväg och shoppa.. Och att jag egentligen sluta fyra, men Amy sa att jag kan få gå tidigare om jag är snäll och det är jag ju! Haha, hoppas hoppas. Ska förhoppningsvis få in min lön också..

Varje dag när jag går hem runt 6 på eftermiddagen så har solen börjat gå ner och det är väldigt vackert att se, för man ser det från vägen som vi bor på.. Så idag tog jag tillfället i akt och tog kort på den vackra solnedgången åt er.

Kommentera här: