En fråga..

.. Jag ska svara på som jag fick av min kära mor.
Hon undrade vart bilderna kom från i det förra inlägget.
Delvis är de från "Bluff", den södraste delen av Nya Zealand och samt Dunedin, och lite ställen emellan där. Väldigt vackra ställen och bilder. Hade tur som fick komma dit.. Södra ön är väldigt anorlunda mot Nordön. Mycket berg och väldigt raka vägar måste jag säga, inte alls som att klättra i uppförsbacke i bergen hela dagarna som i Nordön.
Jag vet inte om jag kanske borde berätta lite om våra äventyr. Vi har ju trots allt haft ganska många.
Vi kör ganska mycket och sover på ställen inte mer än en natt, turistar lite dagen efter eller innan, beroende på vad det är för stad och var klockan är. Ibland kommer vi fram till vårat mål vid 9 på kvällen så..
Vi försöker hitta budget backpackers, vilket ibland är svårt, ibland är väldigt lätt. Vi har en budget på att inte slösa mer än 25 dollar på accomodation varje natt och hittills har vi lyckats hålla det - även i Queenstown!
Vi gör mestadels det vi känner för och vill vi inte göra något som folk påstår att vi "måste göra", så skiter vi i det. Det är ju vår resa, så vi får bestämma.. Vilket är väldigt skönt.
Folk som vi har träffat på tycker inte att vi låter som att vi är svenskar, utan mer britter, vissa har till och med sagt att Gina låter Kiwi och jag låter Australiensk. Vilket är lite skojigt.
Nya Zealand är ett sjukt vackert land, minst sagt..

Kommentarer:

1 Mamman:

Kul att du berättade, Tack!

Klart att man gör som man själv vill på SIN resa.



Kramar till er båda

Mor-san

Kommentera här: