- The hike, with a twist. Part two.

Att vakna till vågornas skvalpande och fåglar som låter är ju underbart, och att sedan få göra det bredvid någon som ligger varmt om hjärtat - ja, då kan det inte bli bättre!
Vi lyckades fixa lite frukost - denna gång blev det nudlar - och höll lite koll på vädret då vi sett dagen innan att det eventuellt skulle regna och blåsa denna dag. Ken mådde lite bättre, men det verkade gå upp och ned.
Efter många om och men - och så lite velande - så bestämde vi oss för att gå tillbaka. Dels pga vädret men också pga vatten och hälsa.
Så vi packade ihop vårat tält och alla saker och såg till att vi fick med alla saker innan vi började röra på oss tillbaka samma väg som vi kom.
Denna gång valde vi att ta endast en paus, med lite snacks och toabesök innan vi klättrade upp för backen till Entré Syd. Det var lite kämpigt, men vi klarade det!
(null)

Vi tog oss ner från backen, till vägen och bestämde oss för att leta reda på ett ställe att sova på under natten. Det slutade med att vi ringde till ett mysigt ställe som hette Solbacken som hade stugor med utsikt över vattnet.
Men innan vi kom fram så var vi tvugna att stanna på Fjällräven/Naturkompaniet Outlet på vägen till Örnsköldsvik. Det var riktigt roligt! Mycket bra grejor till ett hyfsat pris, och mycket folk.

Efter det rullade vi till Solbacken för att checka in, duscha och fräscha lite. Det var riktigt skönt!
Vi bestämde oss sedan för att åka in till Örnsköldsvik för att äta lite middag på en lokal pizzeria. Det var riktigt fint faktiskt - Ken var speciellt nöjd då han hade saknat "riktig mat".
Efter maten åkte vi till något som heter "Candy Corner", som är en riktigt stor godisaffär! Så vi bestämde oss för att köpa lite godis att äta på samt lite dricka.

(null)

Vi rullade tillbaka till stugan där vi började lyssna på podcast. Men under tiden som vi myste ner oss i sängen så blev Ken allt värre. Han började beklaga sig över magont och han kändes varm så vi ringde 1177 för att höra vad de tyckte och de sa att det nog var bäst att åka in..
Så vi packade ihop allt, pratade med vår värd och åkte till Örnsköldsviks sjukhus för att få hjälp. Vi kom in runt kl. 20-21 och fick rum runt kl. 01-02. Så det gick ganska fort och personalen var riktigt gullig och duktiga så vi kände oss väl omhändertagna, men man blir ju lite betagen så jag sov väl inte så bra, Ken kanske desto bättre.

Nu så har vi fått träffa en läkare och röntga med kontrast, så nu väntar vi på svaret från röntgen. Förhoppningsvis får vi något slags svar på vad det är, då han har haft så ont.