Skärholmen shopping!

Herregud, idag var det lite som att åka tillbaka några år i tiden. Det var så sjukt länge sen vi var på Skärholmen att jag knappt minns det. Jag och mamma hade bestämt oss för att åka dit och shoppa skor och vårjacka, och när vi skulle åka så bestämde sig brorsan för att följa med.
Så efter mammas sockerkaksbakande så åkte vi iväg. Jag var så glad och spänd på vad som skulle hittas bland grejerna där. Mindes inte ens hur det såg ut, men det gjorde mig inget. Vi bestämde dock att vi skulle köpa mat till Morris, som mamma hade missat igår. Så det gjorde vi och införskaffade även i lite Dental Stix (vet inte hur bra dom är..) till hundarna. Sen bar det av till Skärholmen. När vi kom dit så såg vi att det bestämt var så att man fick 3 timmars fri parkering. Nice tänkte vi och gick in.
Jag var ute efter en vårjacka och ett par shorts från början. Och mamsen var ute efter ett par gåskor hon kunde ha när hon var ute med hundarna. Så vi började i första butiken vi kunde hitta. Vi svävade runt lite och ittade egentligen bara skor till mamman.. Sen bestämde vi för att äta och efter maten gick shoppingen mycket bättre!
Jag hittade en jeansjacka, vilket gjorde mig lycklig, för jag hade en när jag var liten och det gjorde det mer nostalgiskt. Har alltid velat ha en faktiskt, men det har liksom sällan funnits en snygg. Sen hittade jag smycken till min studentklänning, två halsband och två par örhängen. Trevligt, nu ska man bara välja.. Aja.. Fann även ett par shorts på Lindex och var väldigt nöjd med mig själv.
Till och med brorsan fann ett par byxor som han gillade! Så alla gick därifrån väldigt nöjda. Vi var där i kanske två timmar och tanken var att jag efter skulle möta Lisa och ta en promenad.. Men hon skulle iväg på en middag med familjen, så det får väl bli en annan dag. Har istället fått plugga lite Katakana, men just nu verkar ingenting vilja gå in i mitt huvud.. Har för mycket andra tankar i huvudet just nu, men det ska nog gå bra imorgon ändå, får fortsätta träna, för imorgon är det skolan som gäller efter en veckas sjukdom! Sen är det friskis med Lisa.

Mamma har beställt någon slags matkasse hem tills idag. Vet inte vad jag tycker, det känns lite latmaskigt.. På något vis. Man får typ allt (förutom dricka och sånt där då) och så recept så man kan göra grejerna. Får se hur det går i den här familjen, haha. Kommer typ bara vara jag och pappa nu den här veckan tydligen. Hoppas det funkar då, annars tycker jag att det funkat rätt så bra med så vi hade det innan. Haha..

...


Soo long!
// Sakito

Kommentarer:

1 Maria:

Oh du hittade ju massvis med grejer :D Vad skojigt. Och allt går bättre med mat i magen... haha.



Jag var på friskis idag, på rogers pass. AHH. Dötrist. Vi var 7 pers ungefär :P



s Killarna i min klass klagar över att de kommer bli tvungna att laga mat varje dag, städa, tvätta osv när de flyttar hemifrån. De kan ju förenkla vardagen med sån matlåda som lotta har beställt xD



Kram :D

Kommentera här: