Inomhusmys och promenader i kyla.

Oh, idag fick jag köra lite längre och på lite mer "trafikerade" vägar.. När det väl är trafik, för idag var det typ inte en kotte ute och körde.. Har inte varit det på hela dagen? Förstår inte.. Men alla kanske har åkt hem till andra eller ut på landet eller något inför nyår, who knows?
Apropå nyår så har mamma bestämt att vi ska ge hundarna "lugnande" piller inför raketerna.. Vet inte vad jag tycker om det. Droger eller ej? Hm.. Får se, planerar att inte vara hemma så.

Well, när jag kom hem så myste jag lite framför TV:n, var rejält frusen efter att ha varit ute och sprungit fram och tillbaka till staden. Det var lite ensam tid för mig. Hade dock bestämt mig för att fixa lite i hemmet.. Och sagt och gjort.
Jag började med att plocka ur diskmaskinen, sedan åt jag lunch (med varm choklad bladn annat!), sen satte jag på en maskin med tvätt innan jag gick ut med hundarna och gick i en timme ungefär. Lite mer kanske till och med. Kom hem för inte så länge sedan och ska städa åt Morris när jag skrivit klart här! Senare ska jag och mamma till Monica och sedan handla. Sen kanske jag ska åka till Max, har inte riktigt bestämt mig.. Aja.






När jag kikade i brevlådan idag så hade ett brev från Hannis kommi med en julklapp i! Et underbart gulligt litet halsband med ett litet hjärtat och en "platta" som det står "courage" på. Alltså mod på svenska. Helt underbart gulligt! Höll på att börja gråta när jag läste brevet också.. Usch. Saknar den jäntan, men den 3:e Januari smäller det ju! Tur att vi hinner ses innan jag åker!


Well, nu ska jag kläa på mig lite annat, haha. Har lodat omkring i myskläder hela dagen!
// Sakito

Kommentera här: