Varning för långt inlägg!

Igår hann jag inte logga in..
För det första så jobbade jag ju. Fick gå och klippa gräs hela dagen i värmen (ska inte klaga!) och i skuggan som tur var. Hann med 3 stycken kvarter, med gravstenar huller om buller, innan vi slutade.
Hela dagen i sig var helt ok, förutom det att jag vaknade med ett ganska surt humör.. Berättade det för min arbetskamrat (Andreas) och han utbrast genast "ÅH NEJ!" i en skräckblandad förtjusnings ironi. Tror att han hade varit med om tjuriga tjejer förut.. Men som tur är så fick jag ju prata av mig lite och det gjorde mig lugnare, det gör det ju alltid.
Ironin fanns även med mig lite senare, då en man (säkert i 30-40 årsåldern) stannade med sin cykel och en unge där bak. han började med att berömma oss över att vi gjorde så fint. Tackade artigt och fick sedan höra att han hade jobbat där för 20 år sen. Sen satte allt igång med historier.. Han berättade även att han hade mött sin fru på kyrkogården! Ironin bara flödade igår alltså!
Fann även en liten fågel på en gravsten innan jag gick för dagen. Den var otroligt liten och jag tror att den hade fallit ner från boet på vägen och några tjejer satte den där.. Trött och helt slut såg den ut att vara... Borta var den iallafall idag och istället såg jag en tillplattad och mycket död liten fågelunge på vägen en bit bort. Sorgligt.

fågelunge jag hittade fågelungen jag hittade

När jag kom hem så var mamma hemma och hade lagat mat. Så vi tuggade i oss maten och tog sedan hundarna, handduk och flytväst (åt Taito..) med oss till Tullarn för att Taito skulle få simma. Det är ju lagom varmt nu för att man ska vilja göra det och man tjänar in 200 spänn (minst) på att simma ute så det var bra.
Taito trampade på i vattnet och Loia blev såklart avundsjuk så jag tänkte att hon kanske också ville bada.. Så jag tog ned henne till vattnet och visst klev hon i, men inte långt. Så det blev till att bära lite! Simmade gjorde hon en aningens och sen ville hon upp! Det fanns nämligen en annan hund lite längre bort som hon ville snacka med..
Så vi badade, Loia lekte med en annan hund (gatukorsning; Schäfer, Collie och Retriver.), Taito simmade och vi snackade lite med hundägarna där, som för övrigt var otroligt trevliga.
Sen vågade Taito gå i efter en pinne som jag filmade så roat när han höll på med, kolla in det vetja;


Den är sne, men det är ok, man ser vad som händer.

Idag har jag fått klippa gräs hela dagen igen, men duktiga lilla jag fick hela Gamla området att bli färdigt, jahaja! Jag är så otroligt duktig, haha! Monika och Gittan sa faktiskt att jag och Andreas var dktiga på att klippa. "Som om ni inte gjort annat!" sa de och skrattade. Den tackar man för. Alltid kul att få beröm på jobbet.
Har gått i 30 graders värme hela dagen tror jag. Sprang i solen och gick långsamt i skuggan. Undvek att ta så mycket raster för att få klart det så fort som möjligt. Men jag försökte att dricka mycket när jag väl tog paus, eftersom det var så varmt och jag vill ju inte att benen ska ge vika precis!
Vid slutet så plockade jag och Monika lite i rabatterna och körde runt i bilen, perfekt avslut på den dagen tycker jag!
Fast ännu bättre är ju det faktum att Lisa komma hem idag! Är så himla lycklig och igår fick jag även vykort ifrån två andra nissar som är ute och rör sig i Europa; Hannis och Hevin! Det var när de hade varit i Paris och jag messade dem igår, fick svar idag och då hade de precis lämnat Italien. De kommer hem den 10:e. Skönt skönt..

mitt jobb! jobbet igen, haha! fint där ju!

Och oh, idag när jag kom hem så släppte jag såklart ut hundarna ur hundgården och satte fast dem i linorna vi har i trädgården. Loia brukar ju låta mycket, men idag var hon extra hispig när hon kom ut.. Det var ganska konstgit, men jag tänkte inte så mycket på det.. Så jag gick in och fixade mig en macka att äta. Sen hörde jag hur Taito morrar och skäller till. Att han skäller är inget konstigt, det gör han ju jämt, men att han morrar är lite konstigare, så jag går ut och kollar vad som är fel..
Gissa vad jag ser?
Jo, under dörren så sticker det fram en svanstipp av något! Jag såg först inte vad det var, men jag puttade undan dörren lite försiktigt och ser då en orm, en snok! Med en tallrik över huvudet. Det första jag tänker är "Hjälp!", men när jag märker att den inte rör sig, utan ligger helt stilla så blir jag misstänksam och petar försiktigt på den med en pinne. Den rör sig inte..
Så jag puttar bort tallriken och ser då att den faktiskt är död! Så jag blir lite förvånad.. Men låter den vara så mamma får se och när hon kommer hem så blir hon såklart otroligt misstänksam. Vem kan ha gjort det här? Den har ju faktiskt blod på sig..
Så pappa kommer hem och vi frågar honom, men ha nvet inte.. Han går iväg och pratar med grannen och det visar sig då att vår granne (som är 80+ och jättepigg och glad) hade hört Loia skälla aggressivt emot något och skyndat ner dit i tron om att det var vildsvin - men icke. Han fann snoken mellan gallret på hundgården och hade då dödat den, eftersom han inte såg vad det var. Det finns ju svarta huggormar.. Sen hade han lagt den där för att visa oss, haha! Lustigt..

ze snake!

Undrar ni över en uppdatering från söndagen så finns den på inlägget från söndagen! Bilder osv alltså!

Sunshine darlings!
// Sakito

Kommentera här: