Saturday, 6 March 2010

Jag vet att jag är seg, men jag hann inte sitta vid datorn igår.. Eller jag ville inte. Det är för fint väder för att sitta inne och skriva en massa grejer, haha.

Iallafall så åkte vi till York, jag, Anneli och Greg. Efter det att vi hade hämtat deras nya solstolar, varav en inte hade skruvar så vi var tvugna att bege oss ner till Kalamunda för att köpa några så Greg kunde skruva ihop dem. Samtidigt passade vi på att lämna in mitt CV och prata med ägaren på The Best Drop. Eller ja, Greg gjorde det. Jag fick en glass av Anneli.
Sen handlade vi kräftor och plommon på dagens marknad. Skitbilligt och närodlat, kan det bli bättre? Don't think so. Dem åkte vi hem med innan vi på började vår långa färd (1 timme tog det) till York. Vi såg två livs levande, vilda emu's på vägen, det var ascoolt. De är inte vanliga att se i skogen för de är så bra kamoflerade. Men det var coolt.
Vi åkte länge innan vi kom fram till York, där vi stannade en stund och gick in på ett bilmuseum med alla gamla bilar från Australien. Dock var det bara jag och Greg som gick in, för Anneli ville kolla efter second hand affärer.

York

haha greggan har ocksa en motorcykel pappa. ;)



Ah, som lill bla!


Efter många bilar och mycket förklarande så kom vi ut och bestämde oss för att köra vidare till våran final destination; the hill with the hanggliders. Greg vill nämligen börja glidflyga på fritiden och han hade hittat en snubbe som gjorde det i York. Så han skulle alltså dit och snacka med dem.
Vi körde hela vägen upp, på en dirt-road. Skitjobbigt, skumpigt och varmt. Men vi kom dit. Dock fick vi hjälpa några hanggliders på vägen upp. De behövde vänta på rätt vind, så vi fick se dem kasta sig ut på nära håll. Skitläskigt!!
Sen åkte vi högst upp och träffade en gammal snubbe som flygit i 30 år. Han förklarade lite medan vi såg på 13 stycken som flög runt i luften ovanför oss.. Ganska häftigt faktiskt. Greg var exalterad.

hanggliders






Sen körde vi hem och åt lite. Renja hade två gratis biljetter till bion så vi bestämde att vi skulle gå och se Alice in Wonderland tillsammans med hennes bästa vän Ashley. Så vi slängde i oss maten och körde dit i all hast, men missade 5 minuter av början av filmen.. Aja, bra var den iallafall.. Sen åkte vi hem och träffade Ellika som hade jobbat på ett Pizza-ställe..
Sen gick jag och la mig, för usch vad trött man blir av utflykter här, haha!!

Idag ska vi till stranden och se på skulpturerna som några konstnärer har gjort, samt bada och se solnedgången där. Ska bli mysigt faktiskt. Bada ska bli nice!

Kommentarer:

1 åke:

Hej, Johanna!



Synd att jag inte kunde komma på avskedsfesten, men nu har jag hittat hit tack vare att din farmor gett mig denna adress. Så nu kan även jag ha koll på dig... Det mesta ser ju skönt ut därnere. Och skönt att allt gått bra. Samtidigt som jag skriver har jag tvn på där de kör Vasaloppet 9 mil. Massor av snö och -12 grader. Härligt va?



Hälsningar Åke

Kommentera här: