First day in Belfast.

Irland.
Vad ska man säga? Vad är det första man tänker på?
Jag tänker små söta hus, Guiness, rödhåriga män i gröna kläder.. Ja, det finns en del. Men inte mycket historia. Jag kan ingenting om Irland.
 
Vi klev upp aptidigt på morgonen för att få skjuts till flygplatsen av Milla's ack så snälla fader.
Vi fick till och med lite tid att sitta och ta det lugnt en stund innan vi klev på flygplanet. Och detta flygplan var fullsatt kan jag ju meddela. Lite roande, då det var Ryan Air vi flög med.
Flög gjorde vi, i ungefär 2 timmar och lite till innan vi hoppade av på Dublins flygplats. Där tog vi en buss till Belfast som tog oss 2 timmar.
 
Väl framme i staden vi skulle spendera mestadels av våran tid i så träffade vi min gamle vän Neil som jag mötte i Melbourne när jag reste. Sjukt mysigt.
Han tog oss till vårat Hostel. Kanske inte det mysigaste eller fräschaste, men vi skulle ju ändå bara sova där så..
Efter att vi kastat in våra grejer på rummet så tog vi oss ut och lät Neil visa oss runt lite i staden. Vi kollade "The City Hall", mycket vacker byggnad, och resten av byggnaderna.
Vi fick följa med till en typisk irländsk pub där vi mötte en massa roliga människor, gamla som unga. Alla var mycket trevliga.
 
Vi fick följa med ett par hem till dem och kika lite hur det såg ut att bo i Belfast. Intressant måtte jag säga..
Hem kom vi väldigt sent, men usch så kul vi hade.
 

Kommentera här: