- The lack of inspiration.

Det kanske märks att jag inte riktigt har varit så inspirerad över att skriva här på sistonde, och det stämmer faktiskt.
Saker och ting har förändrats en del och sedan min dator dog så har jag inte riktigt känt samma tjusning till att sätta mig ned att skriva om jag ska vara helt ärlig. Det blir så ibland och motivationen försvinner lätt när sånt händer.
Så vad händer egentligen just nu?
Ja, vi har åkt hem från Kanada. Inte för att det var tråkigt eller dåligt där - jag älskar Kanada och mina släktingar - men för att det kändes som att vi pausade vårt liv, för att förenkla det. Vi pratade mycket om det, och även med våra nära och kära, samt mina släktingar och det kändes bättre att vara i Sverige just nu.
Så vi kom hem den 15:e November och sedan dess så har vi bott i vår egen lägenhet. Tanken var först att vi skulle kontraktet löpa ut, men det blev strul med det så vi fick flytta in direkt i lägenheten. Vilket i slutändan känns väldigt bra.
Just nu så händer det inte så mycket för min del, jag är på jakt efter ett jobb som jag kan trivas på i en tid framöver. Tanken är väl att jag även ska hitta en utbildning jag vill gå i höst också.
Fredrik jobbar på, han har fått gå tillbaka till sitt gamla jobb och verkar trivas. Speciellt med tanke på att han kanske får andra arbetsuppgifter snart.
Vi funderar även på att skaffa oss ett tillskott till familjen. Nej, inte ett barn - men nästan. Vi vill ha en hund. Då detta är något vi länge har funderat på så kommer det nog ske inom en ganska snar framtid, om vi har lite tur.
Men mer om det en annan gång, det börjar redan bli lite för långt.
 
 
 

English;
Maybe you´ve noticed that I haven´t really been that inspired to write here lately, and thats correct.
Things have changed alot and I haven´t really felt the same joy to sit down and write since my computer died to be honest. That can happend sometimes and the motivation easily dissapears when that happens.
So what is really going on?
Yes, we´ve left Canada and gone home. Not because it was boring or bad or anything - I love Canada and my relatives there - but because it felt like we put our life back in Sweden on a pause, to explain it in a simple way. We talked about it alot, with our close family and my relatives and it just felt better to be in Sweden at the moment.
So we arrived back in Sweden on November 15th and since then we´ve been staying in our own apartment. The idea was to let the contract leap out, but since there was some complications with that we got to move straight in to our apartment again and it feels good.
Life is kind of slow at the moment for me, I´m looking for a job that I can enjoy for a while and the idea is that I want to attend school next fall.
Fredrik is working, he´s back at his old job and seem to kind of enjoy it. Especially because he´ll be trained in a new field soon.
We´re also looking in to getting another family member. No, it´s not a child - but almost. We want a dog. Because we have been talking about it for a long time, it will most likely happend pretty soon, if we´re lucky.
But more about this another time, since this is turning into a small novel.
 
(Now, if you don´t speak or read any Swedish and would like to comment, you do that by pressing the button that says "Kommentera". Namn = Name, E-postadress = Email, Kommentar = Comment, Skicka = Send. Hopefully that will help you guys to comment easier. :))
 
 

Kommentera här: